واکسن پاستوکووک مجاز برای تزریق در سنین ۳ تا ۱۸ سال

رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد؛

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: اگر سیاست‌های کشوری به طرفی پیش برود که قرار باشد افراد زیر ۱۲ سال هم واکسینه شوند، واکسن پاستوکووک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و از مؤثرترین واکسن‌ها است.

واکسن پاستوکووک مجاز برای تزریق در سنین  ۳ تا ۱۸ سال

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: اگر سیاست‌های کشوری به طرفی پیش برود که قرار باشد افراد زیر  ۱۲ سال هم واکسینه شوند، واکسن پاستوکووک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و از مؤثرترین واکسن‌ها است.
به گزارش  مهر، علیرضا بیگلری گفت: با توجه به اینکه در دنیا ثابت شده است که واکسیناسیون باعث کاهش بیماری و مرگ و میر می‌شود و با توجه به اینکه در کشور ما هم واکسیناسیون در سطح عمومی در حال رسیدن به آمار خوبی است و با توجه با اطلاعاتی که از سراسر دنیا به دستمان می‌رسد، اغلب کشورهای دنیا به فکر آغاز واکسیناسیون زیر ۱۸ سال هستند و بیش از ۱۰ کشور عمدتاً اروپایی واکسیناسیون زیر ۱۸ سال را آغاز کردند.
وی تاکید کرد: این کار با هدف اینکه ممکن است سویه‌های جدید ویروس عوارض و مرگ و میر در زیر ۱۸ سال داشته باشد و از طرفی کودکان و نوجوانان می‌توانند عامل انتقال بیماری به خانواده باشند، انجام می‌شود. اغلب کشورها اول سنین بالای ۱۲ یا ۱۵ را واکسینه کردند که خوشبختانه در ایران هم این اقدام انجام شد و اکنون دو واکسن مجوز مصرف برای بالای ۱۲ سال اخذ کردند.