وقوع بیش از ۲۰ فقره آتش‌سوزی در مراتع شهرستان دماوند

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: تاکنون بیش از ۲۰ فقره آتش‌سوزی در مراتع شهرستان دماوند به وقوع پیوسته است.

وقوع بیش از ۲۰ فقره آتش‌سوزی در مراتع شهرستان دماوند


فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: تاکنون بیش از 20 فقره آتش‌سوزی در مراتع شهرستان دماوند به وقوع پیوسته است.
بابک میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار آفرینش اظهار داشت: از ۱۱خردادماه سال 1399 تاکنون  بیش از 20 فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان رخ داده است.
وی افزود: بیش از ۹۰ درصد حوادث آتش‌سوزی در مراتع شهرستان دماوند به دلیل عامل انسانی روی می‌دهد.
به گفته این مقام مسئول همچنین افزایش دما، خشک شدن مراتع در فصل گرما، وزش باد و توفان از دیگر عوامل است.
فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند عنوان کرد: اوایل امسال بارش‌های خوبی داشتیم و همین امر باعث شد مراتع ما سرسبز باشند اما فصل گرما موجب شد بخشی از این مراتع خشک شوند.
میرزاپور بیان کرد: افراد خوش‌نشین که به این مراتع می‌آیند برای پخت غذا با بی احتیاطی آتش روشن و در حالی که این آتش را خاموش نمی‌کنند مراتع را ترک می‌کنند.
وی از شهروندان درخواست کرد با مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی سعی کنید آن را خاموش وبلا فاصله با مأمورین منابع طبیعی یا شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.
فرمانده یگان حفاظت اداره
منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند  تصریح کرد: همچنین کشاورزان عزیز از آتش زدن سرشاخه و مازاد مقطوعات و بقایای کشاورزی در مزارع مجاور جنگل و مرتع خودداری نمایند و قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش مطمئن شوید.
میرزاپور گفت: از گردشگران درخواست کرد ظروف شیشه‌ای را در طبیعت رها نکنند، چرا که ظروف شیشه‌ای زیر تابش آفتاب همانند عدسی شده و آتش ایجاد می‌کند.