شهرستان قدس دارای ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است

رئیس شورای اسلامی شهرقدس در مراسم گرامیداشت روز اصناف:

مراسم گرامیداشت روز اصناف در شهرستان قدس با حضور مسئولین شهرستان اعم از اعضای شورای شهر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف، نایب رییس و خزانه دار اتاق اصناف شهرستان قدس در محل ساختمان شورای اسلامی شهر برگزار شد.


مراسم گرامیداشت روز اصناف در شهرستان قدس با حضور مسئولین شهرستان اعم از اعضای شورای شهر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف، نایب رییس و خزانه دار اتاق اصناف شهرستان قدس در محل ساختمان شورای اسلامی شهر برگزار شد.
حسین چناقچی، رئیس شورای اسلامی شهر قدس ضمن خوشامدگویی و تشکر از همه تشکل‌ها و
اتحادیه های صنفی سطح شهر که همکاری
دوجانبه ای با اتاق اصناف داشتند، گفت: شهرستان قدس دارای ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است و اتاق اصناف شهرستان قدس در حال حاضر 25 اتحادیه در خود دارد.این روز را به عموم صنوف تبریک می‌گوییم و بسیار خرسندیم که به‌عنوان یکی از خادمان کشور در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال یک روز به نام اصناف در تقویم مناسبت‌ها وجود دارد.  
چناقچی افزود: اصناف و بازاریان همان گونه که امام خمینی (ره) به آن اشاره کرده اند، بازوان ستبر انقلاب هستند و همواره آماده اند تا در کنار دولت، در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نقشی پررنگ داشته و موجب تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، بهبود کسب و کار و اشتغال زایی
شوند.  
رئیس شورای اسلامی شهر قدس در ادامه شهر قدس را یک شهر نیمه صنعتی خواند و اعلام کرد: شهرقدس با داشتن بیش از ۱۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک برند خاصی دارد. امروز بیش از ۵۰ هزار بیمه شده در همین واحدهای صنفی مشغول به کارند که رقم قابل قابل توجهی است و بار بسیار بزرگی از دوش دولت برداشته است.  
چناقچی تشکیل کمیسیون اصناف، صنعت و مشارکت های مردمی را از دستاوردهای بسیار خوب در دوره پنجم شورای اسلامی دانست و گفت: تشکیل کمیسیون اصناف، صنعت و مشارکت های مردمی با نگاه ویژه همکاران من در مجموعه شورای اسلامی همراه بوده است تا این کمیسیون برای اولین بار در مجموعه شوراهای اسلامی تشکیل شود.
رئیس شورای اسلامی شهرقدس بیان داشت: پاسداشت ۲۴ شهید صنفی اولین طرحی بود که در کمیسیون اصناف پیشنهاد شد و مورد استقبال همکاران من در شورای اسلامی شهر قدس قرار گرفت و مصوب شد بهترین بلوار جدیدالاحداث شهر به نام شهدای اصناف نامگذاری شود.  
وی بیان کرد: طرح ایجاد یک سالن نمایشگاه تخصصی از دیگر طرح‌هایی بوده که در کمیسیون اصناف مطرح شده زیرا ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم بستر را برای فعالیت بهتر شریان‌های اقتصادی شهر فراهم آوریم.
گفتنی است، در پایان این مراسم از اعضای اتاق اصناف با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.