بررسی چالش‌های برداشت پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی

بررسی چالش‌های برداشت پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی

 

 


نشست بررسی چالش‌های تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی با حضور معاون امور تولید، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت، در این نشست با اشاره به این که شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مهندسی و توسعه نفت به‌طور مشترک متولی برداشت از میدان‌های جنوبی و شمالی آزادگان هستند؛ بر لزوم برداشت از این میدان‌ها مطابق برنامه سال ۱۴۰۰ تأکید کرد.
وی افزود: فعالیت این شرکت‌ها در قالب برنامه‌ریزی‌های فنی و مهندسی ویژه امسال با نظارت‌های ستادی شرکت ملی نفت ایران انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود مقدار برداشت در سال ۱۴۰۱ نیز با پیشرفت‌هایی همراه باشد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: این تفاوت‌ها مطابق با ویژگی‌های تأسیسات نفتی موجود در منطقه تعیین و در قالب برنامه پیشنهادی شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مهندسی توسعه نفت به شرکت ملی نفت ایران ویژه سال آینده اعلام می‌شود.
علیخانی گفت: تعهدهای این شرکت‌ها برای برداشت از میدان‌های نفتی آزادگان شمالی و جنوبی نیز پس از بررسی‌های مهندسی تأیید و ابلاغ می‌شود.
وی یادآور شد: هماهنگی و همکاری در میدان‌های مشترک نفتی
بین شرکت توسعه‌دهنده و بهره‌بردار نهایی ضروری است و تلاش می‌شود تا در این زمینه انسجام بیشتری را شاهد باشیم.