اعزام تیم دانشجویی شمشیربازی در اسلحه سابر به یونیورسیاد جهانی

اعزام تیم دانشجویی شمشیربازی در اسلحه سابر به یونیورسیاد جهانی

 


مسابقات انتخابی تیم شمشیربازی دانشجویان در اسلحه سابر، ۲۴ دی در ورزشگاه شهید کشوری تهران برگزار می‌شود. این تیم قرار است در یونیورسیاد جهانی چین حضور یابد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان با یک سال تاخیر تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و بر همین اساس و با توجه به فرصت باقی مانده تیم شمشیربازی دانشجویان باید برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها برنامه آماده‌سازی را آغاز کند.
سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از پنجم تا شانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ (۲۰۲۱) به میزبانی شهر چنگدو در کشور چین برگزار خواهد شد.
با توجه به رکوردهای تعیین شده برای حضور شمشیربازان در رقابت‌های انتخابی، این رقابت‌ها در گروه پسران و تنها در اسلحه سابر برگزار خواهد شد. رقابت‌های انتخابی شمشیربازان دانشجو با همکاری فدراسیون برگزار خواهد شد و دانشجویانی که متولد یازدهم دی ماه ۱۳۷۴ به بعد هستند می‌توانند در رقابت‌ها شرکت کنند.
بنا بر تصمیم مسئولان فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تاکنون اعزام ورزشکاران در پنج رشته تیراندازی، تیراندازی با کمان، تکواندو، ووشو و و شمشیربازی قطعی شده است و به جز شمشیربازی در سایر رشته‌ها ورزشکاران دختر و پسر به یونیورسیاد اعزام خواهند شد.
سی اُمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان سال ۲۰۱۹ به میزبانی شهر ناپل ایتالیا برگزار شد و کاروان ایران توانست عنوان نهم را از آن خود کند.