آمریکا آسیب دیده‌ترین کشور جهان از کرونا

آخرین تحولات همه گیری در جهان؛

آمریکا با ۸۲۴۲۷۷ مورد مرگ و میر، آسیب دیده‌ترین کشور از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، چه از نظر میزان مرگ و میر ناشی از آن، چه از نظر میزان ابتلا مردم به ویروس آن، تاکنون بوده است.

آمریکا آسیب دیده‌ترین کشور جهان از کرونا

 

آمریکا با ۸۲۴۲۷۷ مورد مرگ و میر، آسیب دیده‌ترین کشور از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، چه از نظر میزان مرگ و میر ناشی از آن، چه از نظر میزان ابتلا مردم به ویروس آن، تاکنون بوده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه آخرین تحولات، اقدامات محدودیت زا، تدابیر قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر کووید-۱۹ و آخرین آمار مربوط به جان باختگان و شمار مبتلایان به این ویروس در جهان طی ۲۴ ساعت گذشته را به شرح زیر است:
- بیش از یک میلیون مورد ابتلا در روز
بر اساس شمارش خبرگزاری فرانسه، با تشدید تعداد موارد ابتلا به ویروس بیماری همه گیر
کووید-۱۹ در جهان، نقطه عطف نمادین یک میلیون مورد جدید ابتلای روزانه برای اولین بار در هفته
۲۳ تا ۲۹ دسامبر به ثبت رسید. بدین ترتیب بیش از ۷.۳ میلیون مورد جدید ابتلا به ویروس بیماری
همه گیر کووید-۱۹ در هفت روز گذشته شناسایی شده که به طور متوسط روزانه ۱۰۴۵۰۰۰ مورد است.
- منع آمد و شد در کبک کانادا
کبک از بازگشت منع آمد و شد شبانه از ساعت
 ۱۰ شب تا ۵ صبح در کل این استان فرانسوی زبان از آ‎غاز شب سال نو، خبر داد. در روز‌های اخیر سویه اومیکرون ویروس کرونا به شدت در کانادا شیوع پیدا کرده است.
- آفریقای جنوبی: بدون اوج مرگ و میر
آفریقای جنوبی که ماه گذشته نوع جدید
 کووید-۱۹ در آن شناسایی شد، اعلام کرد که اوج موج سویه اومیکرون ویروس کرونا را بدون افزایش قابل توجهی در تعداد مرگ و میر‌ها پشت سر گذاشته است. این کشور همچنین کاهش محدودیت‌های مربوط به کووید، از جمله لغو منع آمد و شد در شب را اعلام کرده
است.
- روسیه: ۸۷۰۰۰ کشته در نوامبر
آژانس ملی آمار روسیه اعلام کرد، روسیه
 ۸۷۵۲۷ مرگ مرتبط با کووید-۱۹ را در ماه نوامبر ثبت کرده است که یک رقم بی سابقه ماهانه به حساب می‌آید. از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان در مرکز چین‏ و سرایت آن به کل جهان و به تبع آن، به روسیه، تاکنون بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر در روسیه جان خود را به علت ابتلا به ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ از دست داده اند. این در حالی است که بر اساس آمار و ارقام و داده‌های رسمی منتشر شده شمار تلفات روسیه به علت این بیماری تاکنون فقط ۳۰۷۹۴۸ نفر بوده است.
آمریکا با ۸۲۴۲۷۷ مورد مرگ و میر، آسیب دیده‌ترین کشور از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، چه از نظر میزان مرگ و میر ناشی از آن، چه از نظر میزان ابتلا مردم به ویروس آن، تاکنون بوده است. بعد از آمریکا برزیل با (۶۱۸۹۸۴)، هند با (۴۸۰۸۶۰) و روسیه با (۳۰۷۹۴۸) آسیب دیده‌ترین کشور‌ها از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، چه از نظر میزان مرگ و میر ناشی از آن، چه از نظر میزان ابتلای مردم به ویروس آن، تاکنون بوده اند.