۳ ماموریت ویژه فضایی که در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام خواهند شد

"ناسا" و "اسپیس ایکس"، سه ماموریت ویژه فضایی را برنامه‌ریزی می‌کنند که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام شوند.

 

 


قسمت اول
"ناسا" و "اسپیس ایکس"، سه ماموریت ویژه فضایی را برنامه‌ریزی می‌کنند که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام شوند.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، در ۱۲ ماه گذشته شاهد تعداد بی‌شماری از ماموریت‌های هیجان‌انگیز به فضا بودیم و به نظر می رسد که سال ۲۰۲۲ نیز همین اندازه هیجان‌انگیز باشد.
در این گزارش، به توضیح سه ماموریت برجسته می‌پردازیم که قرار است طی ماه‌های پیش رو انجام شوند. دو مورد از این ماموریت‌ها با سخت‌افزار شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) و یک مورد نیز با تجهیزات ناسا صورت خواهند گرفت.
  پرواز آزمایشی مداری "استارشیپ"
ارائه‌دهنده: اسپیس ایکس
محل پرتاب: بوکاچیکا، تگزاس
تاریخ پرتاب: در انتظار تایید
"استارشیپ"(Starship)، یک وسیله پرتاب قابل استفاده مجدد است که فضاپیمای مرحله دوم استارشیپ و مرحله اول پرتابگر فوق‌العاده قدرتمند "سوپر هوی"(Super Heavy) را شامل می‌شود.
اگرچه مرحله دوم استارشیپ پیشتر طی پنج پرواز در ارتفاع بالا آزمایش شده اما فقط یک بار فرود ایمن داشته است. از سوی دیگر، پرتابگر
سوپر هوی هنوز پرواز نکرده است.
اسپیس ایکس، این موشک را برای نخستین پرواز آزمایشی مداری خود آماده کرده است و اکنون در انتظار مجوز "اداره هوانوردی فدرال"(FAA)
 به سر می‌برد. انتظار می‌رود که بیانیه‌ای در پایان ماه فوریه منتشر شود و اگر همه چیز مطابق میل اسپیس ایکس باشد، احتمالا طی یک یا دو هفته بعد از آن شاهد پرتاب این موشک خواهیم بود.
ارتفاع پرتابگر سوپر هوی و فضاپیمای استارشیپ، به ۱۲۰ متر می‌رسد که حدود ۹ متر بلندتر از موشک "SLS" ناسا است و بلندترین پرتابگری
به شمار می‌رود که تاکنون ساخته‌ شده است.
توانایی رانش فوق‌العاده این موشک، آن را دو برابر قدرتمندتر از موشک "سترن ۵"(Saturn V) می‌کند که پنج دهه پیش، فضانوردان ناسا را
به سوی ماه هدایت کرد.
از آنجا که استارشیپ همه الزامات ایمنی لازم را برآورده کرده است، شاید بتوان از آن برای ماموریت‌های دارای سرنشین به ماه، مریخ و حتی فراتر از این موارد در اعماق فضا استفاده کرد.
ادامه دارد...