تونل سوم کوهرنگ آماده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه تونل سوم کوهرنگ آماده است، گفت: امید است مسئولان کشوری مسائل اجتماعی آن را در استان مجاور رفع کنند تا آبرسانی زودتر انجام شود.

 



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه تونل سوم کوهرنگ آماده است، گفت: امید است مسئولان کشوری مسائل اجتماعی آن را در استان مجاور رفع کنند تا آبرسانی زودتر انجام شود.
مهران زینلیان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: تونل سوم کوهرنگ آماده بهره‌برداری است اما مسائل اجتماعی در این پروژه وجود دارد که امید است توسط مسئولان کشوری در استان مجاور حل و فصل شود و ما بتوانیم آبرسانی را سریع انجام دهیم.
او افزود: مکاتبات متعددی در این باره با وزیر کشور و وزیر نیرو
انجام شده و امید است که در اسرع وقت اتفاق افتد.
 بهره‌برداری از سامانه دوم آبرسانی همزمان با دهه فجر
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان (موسوم به گلاب ۲) دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم این سامانه هر چه سریع‌تر بهره‌برداری شود و اگر مجوز آن برسد حتی زودتر راه اندازی می‌شود.
زینلیان با بیان اینکه درباره مسائل آب استان و کشاورزان اصفهان پیگیر هستیم و جلسات متعددی در این باره برگزار شده است، به تشکیل جلسات قرارگاه آب نیز اشاره کرد و گفت: امید است که بزودی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
 27 اقدام در قرارگاه آب در حال بررسی است
او درباره اهداف تشکیل قرارگاه آب، خاطرنشان کرد: در قرار گاه آب نمایندگان سازمان جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب حضور دارند و در ابعاد مختلف از جمله صرفه جویی در مصارف آب، حذف بارگذاری‏های اضافه و نیز تأمین منابع جدید در حوضه زاینده رود بحث و بررسی می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نتایج جلسات قرارگاه آب را خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون برای ۲۷ اقدام به نتیجه رسیدم که لازم است مجدد درباره آن‌ها همفکری شود و در نهایت به تصویب برسد تا برای اجرای آنها در سطح ملی پیگیری کنیم.
 ۲۶۵ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت به کشاورزان مصوب شد
زینلیان درباره جزئیات پرداخت خسارت نکاشت به کشاورزان غرب و شرق اصفهان نیز ابراز داشت: مصوبه ما ۲۶۵ میلیارد تومان بوده است که قرار شد جهاد کشاورزی از محل ذخیره صندوق سازگاری با کم آبی به کشاورزان پرداخت کند.
وي با بیان اینکه تاکنون به بیش از ۲۳ هزار کشاورز خسارت نکاشت پرداخت شده است، افزود: طبق آخرین گزارش‌هایی که به ما ارائه شد تا
۱۰ روز پیش ۱۶۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده بود و دلیل اینکه به برخی کشاورزان هنوز خسارت پرداخت نشده، مشکل کشاورزان در ارائه مدارک بوده که که باید رفع شود.