باید زمینه زیارت ارزان و آسان برای مردم فراهم شود

رئیس جمهور:

رئیس جمهور گفت: باید زمینه های زیارت آسان و ارزان برای تمامی مردم فراهم شود.

باید زمینه زیارت ارزان و آسان برای مردم فراهم شود

رئیس جمهور گفت: باید زمینه های زیارت آسان و ارزان برای تمامی مردم فراهم شود.
نخستین جلسه شورای ملی زیارت پس از ۲ سال وقفه با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد و در آن درباره زمینه‌های تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه‌های زائران تصمیم گیری شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: تمایل قلوب مردم به زیارت بارگاه نورانی ائمه اطهار (ع) یک گرایش اعتقادی و عمیق فرهنگی است و باید زمینه‌های زیارت ارزان و آسان برای مردم فراهم شود.
رئیس جمهور گفت: مردم با هر سختی و مشقتی که شده عشق خود را به امام رضا (ع) و سایر ائمه معصوم ابراز کرده و با وسایل مختلف و شرایط مالی و اقتصادی گوناگون به زیارت آمده و عشق خود را به امامان معصوم ابراز می‌کنند.
وی گفت: در سال‌های اخیر علیرغم مشکلات ناشی از کرونا عشق به زیارت به هیچ عنوان سرد نشد و مردم همواره سعی می‌کردند به شیوه‌های گوناگون ارادت قلبی خود را به امام رضا و ائمه اطهار ابراز کنند.
رئیس جمهور گفت: لازم است تحلیل آماری روشن و دقیقی در زمینه زیارت داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن امور مربوطه را پیگیری کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مسئله زیارت ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در کشور ایجاد آرامش کند و در ارتقای اخلاق، معنویت و فرهنگ نقش مهمی دارد. ضمن اینکه اقتصاد زیارت هم موضوع مهمی است و از کار‌های مهمی که باید در کارگروه انجام شود نحوه ارتباط وزارتخانه‌های فرهنگی و اقتصادی با این موضوع است تا مشخص شود که هر یک از وزارتخانه‌ها چه نقشی می‌توانند در این رابطه ایفاد کنند.
وی گفت: این تسهیلگری باید به معنی واقعی کلمه به نحوی ایجاد شود که هزینه سفر هوایی و زمینی برای زائران و اسکان آن ارزان تمام شود.
رئیس‌جمهور گفت: زیارت ارزان و آسان نیازمند سازوکاری است که باید همه دستگاه‌ها در این رابطه فعال شوند تا اتفاق بیفتد. این کار می‌تواند آثار بسیار ارزشمندی داشته باشد.