امیکرون در حال اوج گیری است

براساس اعلام کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا بیش از ۷ میلیون از افراد جامعه هیچگونه واکسنی تزریق نکرده اند و همچنان اعتقادی به واکسیناسیون ندارند. ضمن اینکه بنابر بررسی های انجام شده آن دسته از مرگ و میرهای جدیدی که با سویه جدید کرونا یعنی امیکرون جان خود را از دست می دهند اغلب واکسن نزده اند و یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند.

امیکرون در حال اوج گیری است

 

براساس اعلام کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا بیش از 7 میلیون از افراد جامعه هیچگونه واکسنی تزریق نکرده اند و همچنان اعتقادی به واکسیناسیون ندارند. ضمن اینکه بنابر بررسی های انجام شده آن دسته از مرگ و میرهای جدیدی که با سویه جدید کرونا یعنی امیکرون جان خود را از دست می دهند اغلب واکسن نزده اند و یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند.
امیکرون با این برداشت عمومی که کشنده نیست درحال
اوج گیری است. به گونه ای که مرگ ها را تا مرز سه رقمی شدن پیش برده و روزانه بیش از 35 هزار ابتلای جدید را ثبت می کند. آماری که موجب قرمزشدن اکثر شهرهای کشور گردیده و وضعیت را بحرانی نموده است.
براساس تصمیم ستاد کرونا، استان ها و شهرها به صورت محلی مختارند که محدودیت های جدی همچون تعطیلی سراسری را در محل به اجرا بگذارند. اگرچه این اقدامی منطقی است اما با سراسری شدن رنگ قرمز در کل کشور، می طلبد تا تصمیماتی جدی تر و کلان گرفته شود تا در آستانه ماه پایانی سال شاهد موج جدید کرونا
 نباشیم.
به طور طبیعی رفت و آمدها در فضای عمومی در ایام پایانی سال افزایش خواهد یافت و تکثیر امیکرون در میان جامعه امری طبیعی است و این احتمال وجود دارد که بار دیگر این سویه نیز دچار جهش شود و به نوعی دیگر سلامت ما را به خطر بیندازد. راه چاره ای جز رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست، اما از طرفی هم ضروری است تا مسئولان درمورد تصمیماتی همچون ادامه کار حضوری مدارس و ادارات قدری تامل داشته باشند.