وزیر بهداشت؛ ۲۰ درصد مبتلایان اومیکرون کودک هستند

وزیر بهداشت گفت: نزدیک به ۲۰ درصد موارد اومیکرون، مربوط به کودکان به ویژه کودکان زیر ۲ سال است.

وزیر بهداشت؛ ۲۰ درصد مبتلایان اومیکرون کودک هستند

وزیر بهداشت گفت: نزدیک به ۲۰ درصد موارد اومیکرون، مربوط به کودکان به ویژه کودکان زیر  ۲ سال است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از بخش‌های جدید بیمارستان  امام حسین (ع)، این مرکز درمانی را یکی از بیمارستان‌های بزرگ شرق تهران دانست و افزود: این بیمارستان با توجه به تراکم جمعیتی در این منطقه به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت است که با توجه به شرایط حاکم در کشور و نگرانی‌ها در خصوص گسترش سوش امیکرون، نیاز به اتخاذ تدابیری ویژه و تجهیز این مرکز احساس شد.
وی از افتتاح بخش جدید مراقبت ویژه بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و افزود: در حال حاضر ظرفیت تخت‌های ویژه در بیمارستان به ۶۰ تخت رسیده است و نکته حائز اهمیت در این مرکز، وجود تخت‌های مراقبت ویژه اطفال است.
عین اللهی در خصوص دستگاه شتاب دهنده خطی و رادیوتراپی میکروسکوپی (X۹) که در این بیمارستان راه اندازی شده است، عنوان کرد: این دستگاه پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه پرتودرمانی است که برای اولین بار در مرکز درمانی دانشگاهی در استان تهران نصب و به بهره برداری رسیده و برای درمان انواع تومورهای سرطانی قابل استفاده است.
وی ادامه داد: تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه به مردم برای رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اماکن پرجمعیت از دیگر وظایف وزارت بهداشت است که مردم در طول ۳ هفته آینده باید بیشتر به این موارد توجه کنند.
عین اللهی، درمان را از دیگر مسئولیت‌های وزارت بهداشت در بحران کرونا اعلام کرد و افزود: خدمات درمانی باید در دسترس تمام افراد مبتلا به کرونا باشد. موضوع مهم موج جدید بیماری و گسترش سوش اومیکرون، آمار نزدیک به ۲۰ درصدی ابتلای کودکان به ویژه کودکان زیر ۲ سال است و از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده کوچک‌ترین علامت بیماری با کودکان تماس نداشته باشند.