وزارت بهداشت: آمار بستری‌های مبتلا به امیکرون ۳ برابر شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که آمار بستری‌های امیکرون ۳ برابر افزایش یافته است، گفت: مردم تا زمانی که بیماری‌شان تشدید نشده به مراکز ما مراجعه نکنند.به گزارش تسنیم ، دکتر کمال حیدری با بیان این که سن امید به زندگی نسبت به ابتدای انقلاب دو دهه افزایش یافته است و دغدغه کنونی ما افزایش کیفیت زندگی است، گفت: سن امید به زندگی ابتدای انقلاب ۵۵ سال بود که با توسعه شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی و ارائه خدمات گسترده سلامتی به مردم اکنون این سن به ۷۵ سال رسیده است.

وزارت بهداشت:  آمار بستری‌های مبتلا به امیکرون ۳ برابر شد

 

 


 معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که آمار بستری‌های امیکرون ۳ برابر افزایش یافته است، گفت: مردم تا زمانی که بیماری‌شان تشدید نشده به مراکز ما مراجعه نکنند.به گزارش تسنیم ، دکتر کمال حیدری با بیان این که سن امید به زندگی نسبت به ابتدای انقلاب دو دهه افزایش یافته است و دغدغه کنونی ما افزایش کیفیت زندگی است، گفت: سن امید به زندگی ابتدای انقلاب 55 سال بود که با توسعه شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی و ارائه خدمات گسترده سلامتی به مردم اکنون این سن به 75 سال رسیده است.
وی افزود: دسترسی به خدمات بهداشتی، همکاری‌های بین بخشی و مشارکت‌های مردمی ارکان توسعه بهداشتی هستند که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا حدود زیادی محقق شده‌اند.
حیدری ادامه داد: البته پوشش خدمات بهداشتی در روستاها بهتر و بیشتر از شهرها بوده است چون در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ بعضی از مردم ترجیح می دهند مستقیم به متخصص مراجعه کنند.
معاون بهداشت با اشاره به اینکه با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ارائه خدمات در شهرها و روستاها هدفمند و هوشمند خواهد شد، گفت: خوشبختانه خانه‌های بهداشت، پایگاه ها و مراکز خدمات بهداشتی و درمانی به برکت انقلاب اسلامی بسیار گسترش یافته و این امر در دسترسی مردم به خدمات و بسط عدالت در سلامت کمک شایانی کرده است.
 افزایش سه برابری آمار بستری‌های امیکرون
معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: هم اکنون آمار بستری بیماران اومیکرون نسبت به روزهای قبل سه برابر افزایش یافته و این روند به صورت تصاعدی در حال افزایش است.
حیدری با اشاره به این که آمادگی مراکز بهداشتی، درمانی از زمان سویه دلتا بیشتر شده است ولی نیازمند مشارکت و همکاری مردم هستیم، گفت: با توجه به خفیف بودن سویه اومیکرون، توصیه می کنیم مردم حتی الامکان تا زمانی که بیماری شان تشدید نشده به مراکز ما مراجعه نکنند و در صورت ابتلا در خانه خود را قرنطینه کنند ولی اگر بیماری تشدید شد فرصت را برای مراجعه به مراکز ما از دست ندهند.