مدیرکل استاندارد یزد: در طرح عیدانه امسال ۲۶۲ بازرسی انجام شد

مدیرکل استاندارد یزد: در طرح عیدانه امسال ۲۶۲ بازرسی انجام شد


يزد-اکبرخیرخواه
مدیرکل استاندارداستان یزد گفت:در طرح ویژه نظارتی یک ماهه عیدانه امسال 262بازرسی از هتل‏ها، رستوران‏ها، فروشگاه‏ها و هتل آپارتمان انجام شد.
محمد رضا زارع بنادکوکی هنگام بررسی گزارش عملکرد این طرح، درجمع دست اندرکاران حوزه‏ی اجرای استاندارد اداره کل افزود:از مجموع بازرسی‏های انجام شده 43 مورد مربوط به هتل‏ها بوده است که در مجموع با توجه به محتوای چک لیست‏های در دسترس 6364 بند بررسی که 4928 بند منطبق و مابقی بندها نامنطبق می‏باشد.
وی افزود:اقدام انجام شده بعدی در حوزه‏ی رستوران‏ها بوده است که با توجه به چک لیست‏های ارسالی 56 رستوران بازرسی شدند که از مجموع 4949 بند مورد بررسی 4717 بند منطبق و مابقی بندها نامنطبق
 بوده است.این مسئول ادامه داد:با در دست داشتن چک لیست‎های مرتبط، در مرحله بعدبه 162 فروشگاه مراجعه شد که از 8748 بند مورد بررسی در این حوزه 7632 بند منطبق و مابقی بندها نامنطبق بوده است.
زارع بنادکوکی درپایان در خصوص جزئیات  مراحل اجرای کار گفت:به عنوان مثال،  در این بازرسی‌ها تمامی اطلاعات مربوط به چک لیست‏های سازمان ملی استاندارد ایران که شامل الزامات عمومی (داشتن پروانه بهداشتی)، محوطه داخلی رستوان (کف، دیوار، سقف، درب و پنجره)، تاسیسات و تجهیزات اعم از روشنایی، تهویه، دکوراسیون، مبلمان و جایگاه مناسب برای کارکنان در محیط کار مورد بررسی قرار گرفت.
شایان ذکر است، چک لیست‏های نامبرده شده برگرفته از استانداردهای 2082(فروش موادغذایی)2083(مقررات بهداشتی
چلوکبابی ها)18395(خدمات الزامی هتل‎های یک تا پنج ستاره) و14107(حفاظت و ایمنی در هتل ها) می‏باشد.