اختصاص ۸۰ درصد از ظرفیت استخدامی معلمان به مدارس ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است تا ۸۰ درصد از ظرفیت استخدامی معلمان در سال آینده به دوره ابتدایی اختصاص داده شود.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است تا ۸۰ درصد از ظرفیت استخدامی معلمان در سال آینده به دوره ابتدایی اختصاص داده شود.
رضوان حکیم زاده گفت: تجربه مثبت بازگشایی مدارس به همگان نشان داد آموزش‌های حضوری تا چه اندازه می‌توانند مفید باشند.با رصد یادگیری دانش آموزان متوجه شدیم میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا افت کرده که در برخی دروس آمار دانش آموزان نیازمند به تلاش ۲ برابر شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته وی مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد.
او گفت:مرحله دوم را نیز بر اساس نتایج ارزشیابی را از اول بهمن‌
تا پایان سال تحصیلی اجرا کرده‌ایم. برای تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری در دانش آموزان کلاس‌های جبرانی برگزار خواهیم کرد.
به گفته وی هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش آموزان انجام نشده است.
وي گفت:سیستم نمره‌دهی در دوره ابتدایی اعمال نخواهد شد و
 بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی معلم می‌تواند از ابزار‌های مختلفی برای ارزشیابی دانش آموزان استفاده کند. آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تاکید ما بر این بوده که از آزمون کتبی به‌عنوان یکی از ابزار‌های ارزشیابی در سراسر کشور استفاده شود.
وي گفت:برنامه‌های متعددی برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی داریم.مقررشده است تا ۸۰ درصد از ظرفیت استخدامی معلمان در
سال آینده به دوره ابتدایی اختصاص داده شود که این‌ یک رویکرد روبه‌جلو است.
به گفته وی به دوره ابتدایی باید نگاه تخصصی و اگر مبنای درستی برای جذب نیروی انسانی داشته باشیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول بزرگ در دوره ابتدایی خواهیم بود.