۱۷۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هستند

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش:

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش: ۱۷۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هستند



رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش گفت:۱۷۰ هزار
دانش آموز مقاطع اول همچنان بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که دنبال شناسایی و بازگرداندن آن‌ها با طرح های میدانی هستیم.
محسن زارعی در گفتگو با مهر، در حاشیه سفر یک روزه به استان سمنان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ متأسفانه با پایشی که صورت گرفت متوجه بازماندگی ۲۱۰ هزار دانش‌آموز فقط در مقطع اول در سراسر کشور بودیم، تاکید کرد: سیاست آموزش و پرورش ابتدا شناسایی این دانش آموزان بود.
وی با بیان اینکه بعد از شناسایی دانش آموزان اقدام به جذب این افراد در دستور کار قرار گرفت، تاکید داشت:با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم شاهد بازگشت ۳۹ هزار دانش‌آموز به فضاهای تحصیلی باشیم و تلاش برای بازگرداندن مابقی نیز ادامه دارد.
رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش با بیان اینکه علیرغم همه تلاش‌ها همچنان ۱۷۰ هزار دانش‌آموز دیگر ما بازمانده از تحصیل هستند، افزود:این بازماندگی دلایل مختلفی دارد اما متأسفانه باید گفت شرایط کرونایی آن را تشدید و کار وزارت آموزش و پرورش را دشوار کرد.
زارعی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شرایط را برای بازگشت
دانش آموزان بازمانده مهیا سازیم، گفت: طرح‌هایی در این زمینه وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تلاش میدانی مدیران آموزشگاه‌ها در شهرها و روستاهای کشور و شناسایی دانش آموزان بازمانده برای تلاش در راستای بازگرداندن آنها به مدارس از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.