راه‌اندازی شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دانشگاه ایروان

رئیس دانشگاه تهران در دیدار با رئیس دانشگاه ارمنستان برای راه‌اندازی شعبه پارک علم و فناوری این دانشگاه در ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

 


رئیس دانشگاه تهران در دیدار با رئیس دانشگاه ارمنستان برای راه‌اندازی شعبه پارک علم و فناوری این دانشگاه در ارمنستان اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایرنا، محمد مقیمی در دیدار با رئیس دانشگاه ایروان افزود: امیدوارم زمینه ایجاد شعبه‌هایی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در فضاهای در اختیار دانشگاه ایروان فراهم شود.
وی تصریح کرد:آمادگی داریم تا با کمک دانشگاه ایروان بتوانیم زمینه‌های مطالعاتی و آموزشی مشترک را برای ارتقای روابط ایران و ارمنستان و کشورهای حاضر در منطقه فراهم کنیم.
مقیمی در پی درخواست رئیس دانشگاه ایروان مبنی بر اینکه محوریت همکاری مشترک بین دانشگاه ایروان و دانشگاه تهران بر گسترش زبان و ادبیات فارسی قرار گیرد، گفت:یکی از حوزه‌های مورد علاقه دانشگاه تهران در زمینه توسعه روابط علمی، گسترش کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی در ارمنستان و شناخت و توسعه بیشتر زبان ارمنی در ایران است.
وی از ساماندهی فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک و بین‌المللی، تبادل استاد و دانشجو و همکاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان محورهای همکاری‌های مشترک نام برد.
مقیمی با اشاره به درخواست لبنان، عراق، قطر و عمان برای ایجاد شعبه دانشگاه تهران در این کشورها خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم ایده راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشگاه تهران در سایر کشورها را اجرایی کنیم، ارمنستان
یکی از گزینه‌ها برای این کار خواهد بود.
رئیس دانشگاه تهران افزود:ارمنستان همواره در طول تاریخ جزو اولویت‌های ایران در گسترش روابط بوده است.ما ایرانیان دارای پیش زمینه فکری مثبتی نسبت به هموطنان ارامنه و همنوعان‌مان در کشور ارمنستان هستیم؛ در دانشگاه تهران نیز هم در میان دانشجویان و هم در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد حضور ارامنه کشورمان هستیم.