معاون اجرایی سازمان سنجش: رشد ۹.۲ درصدی آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۱

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۹.۲ درصد افزایش داشته است.


معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۹.۲ درصد افزایش داشته  است.
به گزارش مهر، دکتر حسن مروتی در نشست خبری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که در روزهای ۸ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ در کنکور شرکت می‌کنند. این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر یعنی ۹.۲ درصد افزایش داشته است.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور سال ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهر و بخش و شهرستان کشور و ۱۷ حوزه خارجی در ۱۵ کشور دنیا برگزار می‌شود. تعداد ۶۱۵ حوزه امتحانی اصلی داریم و تعداد ۲ هزار و ۹۱۱ حوزه فرعی داریم.
وی یادآور شد: کارت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از روز یکشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان باید کارت خود را دریافت کنند. داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند نیز باید دو یا سه کارت را دریافت کنند.
مروتی با اشاره به آمار داوطلبان در گروه‌های آزمایشی پنجگانه کنکور گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، در گروه
علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و
 ۵۲۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۱۶۷ هزار نفر و در گروه زبان‌های خارجی
۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر شرکت کرده‏اند.
وی اضافه کرد:یک دفترچه عمومی و یک پاسخنامه عمومی داده می‌شود و برای هر دفترچه اختصاصی نیز یک پاسخنامه درنظر گرفته شده است.