آغاز عملیات مرمت و بهسازی معابر اصلی منطقه یك شهرداری قدس

مدیر منطقه یک شهرداری قدس:

آغاز عملیات مرمت و بهسازی معابر اصلی منطقه یك شهرداری قدس

 

 


شهرستان قدس- مژگان علیقارداشی
امیر جریده، مدیر منطقه یک شهرداری قدس با ارائه گزارشی از اقدامات اجرایی در این منطقه طی یک ماه گذشته، از اجرای عملیات مرمت و بهسازی آسفالت در ۱۵ خیابان سطح منطقه خبر داد.
جریده اظهار داشت:در پی دستور مهندس شهلی شهردار محترم مبنی بر مرمت و بهسازی آسفالت معابر سطح شهر، این اقدام در سطح منطقه یک میز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود:بر این اساس طی روزهای گذشته معابر اصلی منطقه که در اولویت کار قرار داشتند با اقداماتی همچون اجرای کاتر، تراش آسفالت فرسوده و لکه‌گیری آسفالت مورد مرمت و بهسازی قرار گرفتند و در حال حاضر نیز این عملیات در معابر دیگر ادامه دارد.
مدیر منطقه یک شهرداری قدس خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات مرمت و بهسازی آسفالت در بلوار سی‌متری شورای شمالی، خیابان
 ۲۰ متری ولیعصر (عج)، بلوار مصلی، بلوار امام حسین (ع) و خیابان‌های طالقانی سرخه‌حصار، آزادی، مرزبانان، بهاران، نفت، شرعیان، ملاصدرا سردار جنگل و... انجام شده یا در دست اقدام است.
 جمع‌آوری ۲۷۰۰ تن پسماند از سطح منطقه
بنا بر اعلام مدیر منطقه یک شهرداری قدس، طی خردادماه امسال حدود ۲۷۰۰ تن زباله به صورت دستی و مکانیزه و ۴۲۰ تن لجن و پسماند از طریق لایروبی انهار توسط حوزه خدمات شهری منطقه جمع‌آوری شده است.
جریده در تشریح دیگر اقدامات انجام شده، بیان داشت:تسطیح و جمع‌آوری نخاله در بیش از ۱۵ هزار متر از اراضی منطقه، جمع‌آوری ۱۵۰ تن نخاله به صورت دستی، رفع ۱۵۰ آبگرفتگی جوی‌های فاضلاب، شستشوی مکانیزه ۱۲۴۰۰۰ متر جداول، شستشوی ۲۰۰۰۰ متر انهار، شستشوی
 ۲۰۰۰۰ متر از معابر، شستشوی
 ۱۲۲۰ باکس زباله، شستشو و پاکسازی ۱۲۰ عدد تابلو و پنل تبلیغاتی و ایستگاه اتوبوس، بارگیری و جمع‌آوری ۴۰ سرویس شاخ و برگ درختان، ۴۰ مورد طعمه‌گذاری جهت امحای جانوران موذی، رفت و روب ۲۶۰۰۰۰ متر از معابر و بازسازی ۳۰ عدد باکس زباله مکانیزه از اقدامات اجرایی در این منطقه طی یک ماه گذشته بوده است.
 حفظ و نگهداری فضای سبز با کاشت بیش از ۵۰۰ نهال و گیاه
وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه حفظ و نگهداری فضای سبز اشاره کرد و گفت:کاشت ۲۰ اصله نهال دور میدان آزادی، نصب پمپ کف‌کش در ۶ بوستان، سالن البرز و لچکی ابتدای خیابان افراسیابی، هرس، شکل‌دهی و سم‌پاشی گیاهان و درختان، کاشت ۵۰۰ بوته گیاه و آبیاری مداوم و همه‌روزه‌ فضای سبز منطقه اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.