امسال چهار هزار تن قیر برای آسفالت معابر عمومی شهر مراغه تامین می‌شود

رئیس کمسیون عمران شورای شهر:

رئیس کمسیون عمران شورای شهر: امسال چهار هزار تن قیر برای آسفالت معابر عمومی شهر مراغه تامین می‌شود


تبریز-توفیقی
رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر مراغه با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ تن قیر در اختیار شهرداری قرار گرفته بود، گفت:امسال در سایه رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده چهار هزار تن قیر برای آسفالت معابر عمومی شهر از طریق خرید، سازمان همیاری‌ها و سازمان بازآفرینی شهری تامین می‌شود.
حسین شیخ‌فرجی  افزود:با تخصیص سالانه این میزان قیر، شاهد بهبود آسفالت تمامی معابر شهر مراغه در طول چهار تا پنج سال آینده خواهیم بود.
وی با بیان اینکه برای آسفالت کمربندی ورودی شهر از میدان بسیج تا میدان مجلس بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد:با این وجود شاهد تخصیص فقط سه میلیارد تومان اعتبار برای این منظور از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستیم در حالی که این سازمان وظیفه تخصیص اعتبار برای این طرح را دارد.
به گفته وی تاکنون در راستای اجرای طرح آسفالت کمربندی ورودی شهر از سمت میدان بسیج، حدود ۵۰ هزار متر آسفالت‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه در راستای کیفیت بخشی به آسفالت، دستگاه‌های مدرن در کارخانه آسفالت شهرداری نصب و راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد:
با توجه به هزینه‌های بالای زیرسازی، تامین مصالح و قیر و نیز پخت و پخش آن که به بیش از ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع می رسد، مشارکت شهروندان می‌تواند اجرای طرح آسفالت معابر را تسهیل کند.