كلان‎شهر تهران و نياز به نيروهاي حافظ امنيت بيشتر

يكي از مشكلات روبه افزايش و وخامت در كلان‎شهري مانند تهران، افزايش انواع سرقت‎هاست. شهرتهران به دليل داشتن انواع امكانات لاجرم مهاجرپذير است. اين مهاجران به حاشيه‌نشيني‌هاي اين شهرمي‌افزايد كه متاسفانه تهديدي براي اين شهر به شمار مي‌روند، چرا كه اغلب مهاجراني كه وارد اين شهر مي‌شوند، افراد بيكارشده‌اي‌اند كه به‌دنبال كار آمده‌اند؛ اما با توجه به مشكلات اقتصادي فراگير،برخي با سوءاستفاده از شرايط خاص موجود به سراغ روش‌هاي قانون‌گريزانه و انجام اعمال خلاف قانون مي‌روند. اعمالي چون سرقت‌هاي خشونت‌آميز كه نه تنها امنيت شهروندان اين شهر را به‌خطر انداخته كه حتي جان ماموران حافظ امنيت نيز در اين ميان به‌خطر مي‌افتد. هنگامي‌كه سارقان قصد فرار دارند، با رفتارهاي خشن، با يا بدون استفاده از سلاح گرم و سرد، به جان قربانيان و ماموران انتظامي هم مي‌افتند و ابايي از آسيب‌رساندن به ديگران ندارند.

كلان‎شهر تهران و نياز به نيروهاي حافظ امنيت بيشتر

يكي از مشكلات روبه افزايش و وخامت در كلان‎شهري مانند تهران، افزايش انواع سرقت‎هاست. شهرتهران به دليل داشتن انواع امكانات لاجرم مهاجرپذير است. اين مهاجران به حاشيه‌نشيني‌هاي اين شهرمي‌افزايد كه متاسفانه تهديدي براي اين شهر به شمار مي‌روند، چرا كه اغلب مهاجراني كه وارد اين شهر مي‌شوند، افراد بيكارشده‌اي‌اند كه به‌دنبال كار آمده‌اند؛ اما با توجه به مشكلات اقتصادي فراگير،برخي با سوءاستفاده از شرايط خاص موجود به سراغ روش‌هاي  قانون‌گريزانه و انجام اعمال خلاف قانون مي‌روند. اعمالي چون سرقت‌هاي خشونت‌آميز كه نه تنها امنيت شهروندان اين شهر را به‌خطر انداخته كه حتي جان ماموران حافظ امنيت نيز در اين ميان به‌خطر مي‌افتد. هنگامي‌كه سارقان قصد فرار دارند، با رفتارهاي خشن، با يا بدون استفاده از سلاح گرم و سرد، به جان قربانيان و ماموران انتظامي هم مي‌افتند و ابايي از آسيب‌رساندن به ديگران ندارند.
در چند روز گذشته سارقان يك خودروي پرايد، موجب جان باختن يكي از ماموران انتظامي شدند كه در تعقيب آنان بودند. اين مامور كه به همراه همكار خود درپي اين سارقان بودند با دنده‌عقب گرفتن سارقان خودرو، مصدوم شدند و در نهايت يكي از اين ماموران جان خود را از دست داد.
بديهي است كه مسائل و مشكلات اقتصادي به مردم و به‌ويژه حاشيه‌نشينان فشار آورده و بستر و زمينه جرم و بزه در اين ميان شكل مي‌گيرد. اما اين تلاش و حضور دائمي و به تعداد زياد ماموران است كه مي‌تواند امنيت شهر را تحت كنترل درآورد؛ يكي از مشكلات اخير تهران اين است كه به دلايل مختلف از جمله شيوع كرونا، از تعداد ماموران انتظامي در شهر كاسته شده و همين امر در برخي مناطق، موجب جري‌ترشدن رفتارهاي مجرمانه شده است. تهران شهر بزرگي است كه تامين امنيت آن به نيروهاي بيشترو مجهزتري نياز دارد.