مردم فساد و رانت‌خواری را اعلام کنند

آیت الله رئیسی:

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه راهبرد قوه قضائیه مشارکت‌جویی از مردم برای اجرای عدالت است، گفت: مردم وقتی فساد، رانت خواری و ناهنجاری های اقتصادی و اجتماعی را می بینند تذکر دهند و اعلام کنند.

مردم فساد و رانت‌خواری را اعلام کنند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه راهبرد قوه قضائیه مشارکت‌جویی از مردم برای اجرای عدالت است، گفت: مردم وقتی فساد، رانت خواری و ناهنجاری های اقتصادی و اجتماعی را می بینند تذکر دهند و اعلام کنند.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه  شورای عالی قوه قضائیه با تسلیت ایام تعزیت آل الله و عاشورای حسینی اظهار داشت: فرهنگ حسینی عامل هویت‌یابی و قدرت اجتماعی ما و انگیزه‌ای برای امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتیها است.
 تحلیل‌های حادثه گرا از حماسه حسینی محکوم به شکست است
رئیس قوه قضائیه افزود: وجود مبارک امام حسین (ع) الگوی تمام عیار برای تضمین جامعه اسلامی و جامعه سالم و برخوردار از عدالت است که مردم در آن جامعه نسبت به ترک بایدها و انجام نبایدها احساس مسئولیت اجتماعی دارند.
رئیسی ادامه داد: در تحلیل جریان عاشورا، هر تحلیلی که حرکت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت را بدون برنامه ریزی و صرفاً یک حادثه تصادفی بداند، نادرست و محکوم به شکست است و حرکت امام کاملاً هدفمند و برنامه ریزی شده بود که حتی با وجود شهادت امام و مصائبی که بر خاندان ایشان گذشت، منجر به پیروزی بر دشمن و رسوایی حاکم جور شد.

 هدف مهم قیام امام حسین (ع) اصلاح امور جامعه بود
رئیس قوه قضائیه گفت: هدف مهم قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) امر به معروف، نهی از منکر و اصلاح امور اجتماعی بود و فرهنگ عاشورایی اصل بسیار مهمی در فرهنگ دینی ما و ضامن اجرای قانون و عدالت و برخورداری آحاد جامعه از حق است که مردم با الهام از آن نسبت به امور جامعه احساس مسئولیت می‌کنند.
 راهبردی دستگاه قضا استقرار عدالت با مشارکت مردم است
رئیسی، راهبرد قوه قضائیه را استقرار عدالت با مشارکت مردم عنوان کرد و گفت که «حضور مردم در همه عرصه‌ها به ویژه در اجرای عدالت اثربخش است و آحاد ملت می‌توانند با احساس مسئولیت در برابر فساد، رانت خواری و ناهنجاری‌ها، دستگاه قضائی را در پیشگیری و برخورد با جرم و تخلف یاری دهند».
 هیچ دستگاهی نباید در پیشگیری از جرم غایب باشد
رئیسی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و تخلف باید نقش آفرین باشند و هیچ مدیر و دستگاهی نباید در این عرصه غایب باشد، تلاش نهادها و دستگاه‌های الگوساز فرهنگی و اقتصادی و مجموعه دولت برای پیشگیری از جرم را مهم و ضروری دانست. ارائه الگوی قضائی نظام اسلامی همت مضاعف می‌طلبد
رئیس قوه قضائیه گفت: جامه باید احساس کند دستگاه قضا در نظام اسلامی ملجاء و پناهگاه و نهادی برای احقاق حق آنهاست و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه، نیازمند تلاش مضاعف همه همکاران قضائی و همکاری با دولتمردان است.
 مسئولیت‌های اقتصادی دولت به روایت رئیس دستگاه قضا
رئیسی در ادامه، اقتصاد مستقل، برخورد با موانع تولید، مبارزه با فساد و قاچاق کالا، جلوگیری از واردات بی رویه و راه اندازی سامانه‌های شفاف ساز اقدامات اقتصادی را از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری و مسئولیت‌های دولت در حوزه اقتصادی عنوان کرد.