هفته آتی نقشه کشور به سمت سیاهی خواهد رفت

وزیر بهداشت:

با اینکه بیش از یک ماه ویروس موتاسیون یافته کرونا ما را در خوزستان گرفتار کرده بود، اما با لطف خدا توانستیم مرگها را حدود ۵۰ تا ۶۰ مرگ در روز نگه داریم.

هفته آتی نقشه کشور به سمت سیاهی خواهد رفت

با اینکه بیش از یک ماه ویروس موتاسیون یافته کرونا ما را در خوزستان گرفتار کرده بود، اما با لطف خدا توانستیم مرگها را حدود ۵۰ تا ۶۰ مرگ در روز نگه داریم.
وزیر بهداشت در توضیح آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ در کشور گفت: عرض کرده بودیم اگر توجه نشود و دقت نکنیم فروردین و بهار بسیار سختی را خواهیم داشتیم.
به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در اولین گزارش وضعیت کووید -۱۹ در کشور در سال ۱۴۰۰ و از رصدخانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک سال نو گفت: گرچه تلخ کامی موج جدید کووید ۱۹ ذائقه همه ما را گرفتار کرده، اما امیدوارم سالی بهتر از این روزها داشته باشیم.
 گفته بودم که اگر توجه نشود، بهار سختی خواهیم داشت
وی گفت: قبل از پایان سال ۹۹ با شکل های مختلف خدمت مردم عزیز و مسئولان محترم 
پیش بینی هایی را از شیوه های مختلف و عملکردها و عواقب آن با زبانهای مختلف بیان کردم؛ گاهی با تهدید، گاهی با تمنا و التماس و گاهی با قسم دادن به این که مردم رعایت کنند، سفر نروند و گرفتاری جدید برای کشور ایجاد نکنند.
وزیر بهداشت افزود: ما با تلاش بی وقفه همکاران مان توانستیم موج سوم کووید را با لطف خدا در کشور مهار کنیم. با اینکه بیش از یک ماه ویروس موتاسیون یافته کرونا ما را در خوزستان گرفتار کرده بود، اما با لطف خدا توانستیم مرگها را حدود ۵۰ تا ۶۰ مرگ در روز نگه داریم.
وی گفت: عرض کرده بودیم اگر توجه نشود و دقت نکنیم فروردین و بهار بسیار سختی را خواهیم داشتیم؛ این خصیصه نگاه کارشناسی است.
 نقاط نایاب آبی در نقشه فعلی کشور
وی تاکید کرد: این کادر سلامت بی صدا و آرام چند خیز پشت سر هم را با تمام مضایق مادی و تحریم‌هایی که این مدت به مملکت تحمیل شد، اداره کردند و نفس‌شان درنیامد و عده‌ای گفتند که اگر خیز چهارمی هم آمد اینها این بار را خواهند کشید، اما متوجه نشدند که این خیز چهارم خیز بسیار سنگین‌تری است.   نقشه ایران در ۲۶ اسفند ماه، درست در پیش از التماس‌های بنده، نقشه‌ای سرشار از نقاط زرد و آبی و خوزستان قرمز می‌بینیم، اما در ۱۸ فروردین نقاط قرمز فراوان، نقاط آبی بسیار نایاب و لکه‌های نارنجی و زرد متناوب را می‌بینید.
وزیر بهداشت گفت: برآورد ما این است که هفته آتی و جاری این نقشه قرمزتر شده و حتی به سمت سیاهی خواهد رفت.