مدیر استاندارد یزد: بازرسی از واحدهای تولیدی، بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است

مدیر استاندارد یزد: بازرسی از واحدهای تولیدی، بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است


يزد-اکبرخیرخواه
مدیرکل استاندارد استان یزد گفت:بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی سطح استان طی شش ماهه ی ابتدای امسال ، درمقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از15 درصد رشد داشته است.
محمد رضا زارع بنادکوکی که در جمع شورای معاونین اداره کل، به ارائه گزارش عملکرد شش ماهه‏ی ابتدای امسال مشغول بود افزود:در شش ماهه ی ابتدای سال 1399 تعداد691 بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی سطح استان یزد انجام شده است، در حالی که این عدد برای مدت مشابه امسال به 808 مورد رسیده است.
وی ادامه داد:طی این مدت دوهزار و 405 مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی صنعتی استان انجام شده است که از این تعداد،  یک هزارو 597 مورد آن مربوط به نمونه برداری از این واحدها می‏باشد.
مدیرکل استاندارد استان یزد گفت:متعاقب نمونه برداری کالاها از واحدهای تولیدی و حتی سطح بازار،مرحله‏ی آزمون فرآورده ها آغاز می‏شود، که ضروری است نمونه‏ها شرایط انطباق با استانداردهای ملی و معتبرمربوطه را احراز نمایند که در غیر اینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری ، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط انجام می‏شود.
این مسئول تاکید کرد:از آزمون‏های انجام شده به روی نمونه های اخذ شده از واحدهای تولیدی طی این مدت، یک هزار و 64 مورد با استانداردهای مربوطه مطابق و حدود 200 مورد هم عدم انطباق مشاهده شده است که مراتب قانونی ذکر شده درخصوص این نمونه های مغایر در دست اقدام است.
زارع بنادکوکی در پایان سخنان خود گفت:هدف آن است که با بازرسی و نمونه برداری هایی که از واحدهای تولیدی صنعتی انجام می شود شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره مند شوند، از این رو مجدداً از هم استانی‏های خوب دارالعباده یزد تقاضا داریم تا مراتب غیر استاندارد را از طریق تلفن چهار شماره‎ای 1517با ما در میان بگذارند.