استاندار بوشهر: تخت‌های مراکز گردشگری بوشهر به ۶۶۰۰ تخت رسید

استاندار بوشهر: تخت‌های مراکز گردشگری بوشهر به ۶۶۰۰ تخت رسید

بوشهر - روزنامه آفرینش
استاندار بوشهر از افزایش تخت‌های اقامتی در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: تعداد تخت‌ها با افزایش ۵۵ درصدی از ۴۲۰۰ تخت به
۶ هزار و ۶۰۰ تخت رسیده است.
به گزارش خبرنگار آفرینش،  احمد محمدی‌زاده در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم این استان را در حوزه گردشگری دانست و اظهار داشت:بر اساس بررسی‌ها در نوروز گذشته تعداد گردشگران ورودی استان بوشهر نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافت و جز استان‌های مهم و برتر گردشگرپذیر معرفی شد.
وی با بیان اینکه ورود گردشگران به مناطق مختلف استان را اواسط بهمن تا اواخر فروردین ماه دانست و بیان کرد: با توجه به هم‌زمانی ایام فروردین با ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌شود سفر گردشگران به
ماه جاری اسفند ماه موکول شود که در این راستا همه امکانات و تجهیزات لازم برای رفاه گردشگران فراهم شده است.
استاندار بوشهر از افزایش هتل‌ها و تخت‌های اماکن اقامتی و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به گردشگران خبر داد و خاطر نشان کرد:
در این زمینه تعداد تخت‌های اقامتی با افزایش 55 درصدی از 4200 به شش هزار و 600 تخت رسیده است.
محمدی‌زاده افتتاح و آغاز ساخت پروژه‌های گردشگری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد:زمینه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 17 طرح با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومان در راستای توسعه صنعت گردشگری فراهم شده است.
وی اضافه کرد: با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری، زمینه 655 فرصت شغلی در استان فراهم شده است.
 افتتاح مجتمع‌های تفریحی، هتل و سایر اماکن اقامتی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز با بیان اینکه تمهیدات لازم برای ایام تعطیلات اندیشیده شده است، گفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم از جمله 937 کیلومتر ساحل، گردشگری تجاری، صنعتی و مناظر طبیعی در اسفند و فروردین میزبان میلیون‌ها گردشگر است.
سجادی‌منش افزود: تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی بهینه به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی اندیشیده است و امیدوارم
رضایت خاطر میهمانان فراهم شود.
وی گفت: در دهه فجر امسال در 10 شهرستان استان بوشهر طرح‌های مختلفی در حوزه گردشگری شامل چندین بوم‌گردی، مجتمع‌های تفریحی، هتل و سایر اماکن اقامتی افتتاح و اجرایی شده است که ظرفیت اقامت در استان را بیش از 50 درصد افزایش داده است.