مواردی که در کتب درسی نیاز به حذف دارند، شناسایی می شوند

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش: مواردی که در کتب درسی نیاز به حذف دارند، شناسایی می شوند


وزیر آموزش و پرورش گفت: باید توازن نیروی انسانی را بر اساس استاندارد‌های نسبت معلم به دانش آموز برقرار کنیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان گفت:فرمایشات رهبری، راهبردی و کلان است که ما از آن‌ها به خوبی استفاده می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری در راهبرد‌های کلان اجرایی به اجرای سند تحول بنیادین اشاره فرمودند. با توجه به گذشت بیش از ۱۰ سال از تصویب سند تحول، رهبری از روند اجرای سند تحول ناخرسند بودند. شاخص‌های دقیق و کمی تبدیل نشده و باید آن را ارزیابی کنیم که ببینیم به چه نقطه‌ای در شاخص‌ها رسیده ایم.
نوری اظهار کرد: امسال ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد؛ آزمون استخدامی برای پذیرش این تعداد نیروی جدید در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت جاری برگزار شد. البته توافقی با وزیر علوم صورت گرفته است که ۲۵ هزار سهمیه دیگر به دانشگاه فرهنگیان اضافه کنیم و یک سری تبدیل وضعیت‌ها را بر اساس قانون تعیین تکلیف مجلس داشتیم که امور را انجام دادیم تا بخشی از کمبود‌ها را جبران کنیم.
وزیر آموزش و پرورش می گوید:  منشا کمبود نیروی انسانی به ۱۰ سال قبل بازمی‌گردد،۱۰ سال قبل تقریبا دانشگاه فرهنگیان را تعطیل کردند و دانشگاه فرهنگیان با ۶۴ پردیس و ۳۰ واحد اقماری فقط ۳۴۰۰ دانشجو گرفته است. ما برای سال فعلی این رقم را به ۵۰ هزار نفر رسانده‌ایم. فاصله بسیار زیاد است.
نوری ادامه داد: رهبری بر ارتقای کیفیت نیروی انسانی نیز تاکید کردند. قرار است نسبت استاد به دانشجو را به حد قابل قبولی برسانیم. اکنون این نسبت اسف بار است. این در حالی است که بیش از ۳۰۰۰ دکتر معلم داریم که آماده هستند برای تدریس به دانشگاه فرهنگیان بروند.
او گفت: برای ارتقاء معیشت معلمان اقداماتی آغاز شده است. معلمان ما به قدری خوب هستند که حتی افزایش حقوق آن‌ها منوط به ارتقای نظام تعلیم و تربیت شده که در قالب رتبه بندی معلمان دنبال می‌شود.
رتبه بندی تصویب شده و در مرحله بررسی آیین نامه در دولت است.
نوری اظهار کرد: علاقه‌مند هستیم تا رتبه‌های برتر کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و برای ترغیب ورود نخبگان به آموزش و پرورش مقرر شده تا این افراد به جای پنج سال، اولین رتبه خود را ظرف سه سال بگیرند. از این اختیارات استفاده می‌کنیم و بسیار هم خوب است و این افراد نخبه باید پای کار بیایند تا جامعه و آموزش و پرورش را به سمت یک جامعه
دانش بنیان سوق دهند.
به گفته نوری مدارس ما از نبود سرانه برای کیفی‌سازی رنج می‌بردند. خوشبختانه بودجه آموزش و پرورش در سال جاری نسبت به بودجه عمومی کشور در مقایسه با سال گذشته، رشد خوبی داشته و نشان می‌دهد دولت در سوق دادن مدارس دولتی به سمت کیفی بخشی عزم خوبی دارد.