فشار معیشتی هر روز بیشتر می شود

پیشرفت کشورها توقف ندارد و دنیا درگیر هوش مصنوعی است و ما همچنان درگیر قیمت مرغ و گوشت و ترس از افزایش قیمت بنزین هستیم!.

فشار معیشتی هر روز بیشتر می شود

پیشرفت کشورها توقف ندارد و دنیا درگیر هوش مصنوعی است و ما همچنان درگیر قیمت مرغ و گوشت و ترس از افزایش قیمت بنزین هستیم!.
عدم پیشترفت با عملکرد و روزمرگی ملت معنا پیدا می کند. وقتی فکر و دغدغه عمومی از مفاهیم مختلف علمی،آموزشی،رفاهی، فرهنگی و سایر امورات اجتماعی، تنها به مسائل اقتصادی و در دل آن تنها به معیشت متمرکز می شود(ازسر اجبار)، دیگر انتظاری برای پیشرفت و تعالی ملت و کشور باقی نمی ماند. لذا در چنین وضعیتی هرچه بر مفاهیم قدرت ساز و توسعه محور تاکید کنیم بر طبل توخالی می کوبیم که در نهایت حاصلی ندارد.
اما حرف برسر عملکردها و مسئولیت هاست؛ اینکه چطور می توان مردم را در چنین وضعیتی رها کرد و بعد حرف از مدیریت و بهبود شرایط زد.
مردم ابهامات بسیار ساده ای دارند و از خود می پرسند که مگر مسئول و مدیر مشخصی بر امور ساده معیشتی نظارت ندارد یا مگر وظیفه کنترل عرضه و تقاضا و کنترل نرخ ها را کسی عهده دار نیست؟!
اینکه قیمت مرغ از نرخ تعیین شده دولتی  می گذرد و گوشت به قیمت بالایی فراتر از نرخ رسمی می رسد، واقعا تعجب آور است. چرا که همین مسئولانی که برای مردم نرخ حقوق و دستمزد را تعیین می کنند باید پاسخگو باشند که این میزان حقوق قرار است کدام بخش از نیاز مردم را تأمین کند.
آیا آنها که این مقدار حقوق را مشخص کرده اند خودشان نیز همین قدر دریافتی دارند و با همین مبالغ زندگی خود را می گذرانند؟!.
متأسفانه مشکلات مردم برای مسئولان قابل درک نیست و گویا متوجه انفجار فشارمعیشتی در جامعه نیستند.
افزایش قیمت های سراسری از خورد و خوراک گرفته تا هزینه مسکن زندگی خانواده های ایرانی را به نابودی کشانده است.
دردناک تر اینجاست که کسی این دردها را درک نمی کند یا چاره ای برای آن اندیشیده نمی شود.
تورم بسیار بالا و گرانی گوشت و مرغ و لبنیات و... ربطی به دشمن خارجی ندارد بلکه ناشی از مدیریت غیر اصولی و ناکارآمدی مدیرانی است که بر برخی از امور اقتصادی گمارده شده اند.
اینکه قیمت یک کالا برای یک هفته نتواند ثبات داشته باشد ربطی به عوامل خارجی ندارد، بلکه نشان از عدم درک مسئولیت هایی است که بر عهده برخی مدیران نهاده شده.
گرانی ها با روندی غیر قابل باور در حال افزایش است چرا که مردم باورشان نمی شود چنین قیمت هایی را تجربه کنند و مبهوت از نرخ ها هستند. آیا واقعا این افزایش قیمت و فشار معیشتی از سوی مسئولان دیده نمی شود یا برایشان اهمیت ندارد؟!
فقط نباید فراموش کرد نتیجه رویه کنونی قطعا برای مردم و جامعه عاقبت خوشایندی نخواهد داشت.