سریع‌ترین خودروی فرمول ۱ خودران جهان به دبی می‌رود

خودروی مسابقه‌ای مجهز به هوش مصنوعی؛

خودروی مسابقه‌ی خودرانی که می‌تواند با سرعت ۱۸۵ مایل در ساعت(۲۹۷ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند، سال آینده به پیست ابوظبی می‌رود.

خودروی مسابقه‌ی خودرانی که می‌تواند با سرعت ۱۸۵ مایل در ساعت(۲۹۷ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند، سال آینده به پیست ابوظبی می‌رود.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، خودرو دالارا سوپر فرمول اس‌اف ۲۳(Dallara Super Formula SF۲۳) با آخرین نسخه از هوش مصنوعی هدایت می‌شود و از رقبا سبقت می‌گیرد.
این خودرو در ماه آوریل سال آینده در مسابقه‌ای در پیست یاس مارینا در ابوظبی شرکت خواهد کرد.
 آیا این خودرو می‌تواند آینده فرمول یک را رقم بزند؟
خودرو مسابقه‌ی خودرانی که می‌تواند تا سرعت ۱۸۵ مایل در ساعت حرکت کند، قصد دارد روزی جایگزین لوئیس همیلتون و مکس ورشتاپن شود.
یک شرکت خودروساز ایتالیایی به تازگی از مدل بدون راننده خودرو مسابقه خود در کنفرانس فناوری Gitex در دبی و پیش از برگزاری اولین مسابقه اتومبیلرانی خودران در آوریل سال آینده در پیست یاس مارینا در ابوظبی رونمایی کرده است.
به جای تکیه بر مهارت تنها راننده، ۱۰ تیم از مهندسان برای طراحی هوشمندانه‌ترین الگوریتم برای شکست یکدیگر و دریافت جایزه ۱.۸۵ میلیون پوندی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
به گفته سازمان دهندگان مسابقه، به دلیل وجود موانع فناوری، مسابقات خودران قبلی تنها می‌توانستند حداکثر دو خودرو هم‌ زمان داشته باشند.
سری جدید مسابقات A۲RL اولین سری خواهد بود که به چندین نفر اجازه رقابت می‌دهد، اگرچه مقامات هنوز مشخص نکرده‌اند که دقیقا چه تعداد از آنها به مسائل ایمنی بستگی دارد.
خود خودروی ۶۹۰ کیلوگرمی مجهز به دوربین‌هایی است که اطراف خودرو را احاطه کرده‌اند، به همراه جی‌پی‌اس برای درک موقعیت آن در مسیر و حسگرهای رادار و لیدار (LiDAR) که می‌توانند موانع و ماشین‌های دیگر را شناسایی کرده و فاصله را تخمین بزنند. همه این موارد توسط رایانه‌ای کنترل می‌شود که روی صندلی راننده قرار گرفته است. نیازی به تیمی در اتاق کنترل برای نظارت بر سوخت، فشار و فرسودگی لاستیک نخواهد بود زیرا این اطلاعات روی مانیتور درون خودرو پدیدار می‌شود.
سپس یک الگوریتم پیچیده تمام داده‌ها را فورا می‌خواند و خودرو را به طور مستقل در مسیر می‌راند و یاد می‌گیرد که چگونه در هر دور سریع‌تر حرکت کند.
دکتر تام مک کارتی(Tom McCarthy)، مدیر اجرایی ASPIRE، که این مسابقه را اجرا می‌کند، گفت که آنها هنوز به دلیل مسائل ایمنی خودرو را روی یک راننده انسانی آزمایش نکرده‌اند اما احتمالا رانندگان انسانی را شکست می‌دهد زیرا زمان واکنش رایانه سریع‌تر است.
او گفت: اکنون تمرکز روی مهارت راننده نیست. بلکه موضوع مهم مربوط به فناوری، برنامه‌نویسی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی است که به این وسایل نقلیه اجازه می‌دهد در مسیرهای مسابقه‌ای پیچیده
با سرعت‌های سرسام‌آور حرکت کنند.