خسارت مشکلات فنی چطور تأمین می شود؟!

روزگذشته بخشی از مناطق تهران دچار اختلال در اینترنت ثابت شده بودند و بسیاری از کارها و اموراتی که با اینترنت انجام می شد به تعویق و تاخیر افتاد و نارضایتی بسیاری را برای صاحبان مشاغل و کاربران نمود.

روزگذشته بخشی از مناطق تهران دچار اختلال در اینترنت ثابت شده بودند و بسیاری از کارها و اموراتی که با اینترنت انجام می شد به تعویق و تاخیر افتاد و نارضایتی بسیاری را برای صاحبان مشاغل و کاربران نمود.
مسئولان مربوطه اختلال پیش آمده را به سبب مشکلات فنی در برخی مراکز مخابراتی عنوان کردند و ابراز داشتند که درصدد رفع این نواقص فنی هستند و به زودی روند عادی ارائه اینترنت ثابت به مشتریان به حالت قبل باز خواهد گشت.
بارها در این باره توضیح داده شده که نحوه محاسبه مالی و ارائه خدمات فنی به مشترکان اینترنت هیچ سنخیتی با استانداردها و روال معمول این خدمات ندارد. مشترک برای خرید سرویس و شارژ حداقل سه ماهه آن مجبور به پرداخت تمامی هزینه ها به صورت یکجا هستند. به عبارتی پول ثبت نام و ارائه خدمات جلوجلو از مردم گرفته می شود، اما هر زمان اختلال و قطعی در ارائه سرویس صورت می گیرد دیگر مشترکان راهی برای جبران خسارت و یا ارائه شکایت خود ندارند.
جدای از مباحث مالی در این قضیه باید به بحث کیفیت سرویس ها نیز اشاره داشت. مردم و کاربران برای انجام امورات مد نظرشان تشخیص می دهند که چه سرویسی را با چه سرعت و حجمی بخرند. اما وقتی این سرویس به هردلیلی به آنها ارائه نشود و یا در آن اختلال وجود داشته باشد، امورات و کارهایی که برای انجام آن به اینترنت نیازدارند مختل می شود و ضرری مضاعف را متحمل خواهند شد.
در عصری که دنیا درصدد افزایش سرعت اینترنت و افزایش حجم تبادل اطلاعات است، اصرار و پافشاری ما بر چنین خدمات و کیفیتی قابل تأمل است.