ميانگين پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ۴۰ درصد مي‎باشد

در سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان مرکزی عنوان شد؛

به گزارش روابط عمومی مهندس صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استانها، معاون توسعه و عمرانی روستایی، مدیر کل نظارت و ارزیابی مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان مرکزی سفر کرد.

ميانگين پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ۴۰ درصد مي‎باشد

اراك-خبرنگار آفرينش
به گزارش روابط عمومی مهندس صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استانها، معاون توسعه و عمرانی روستایی، مدیر کل نظارت و ارزیابی مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان مرکزی سفر کرد.
مهندس صالحی رئیس بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی و همراهان در این سفر یک روزه در بدو ورود با همراهی استاندار مرکزی، مدیر کل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین بنیاد مسکن استان مرکزی و سایر مسئولین با حضور در استانداری مرکزی بر سر مزار شهید گمنام حاضر شدند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام‌نمودند.
مهندس صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی دیدار و در خصوص پروژه های عمرانی در سطح استان از جمله پروژه طرح نهضت ملی مسکن، پروژه های عمران روستایی، اعطای تسهیلات بانکی و دیگر مسائل و موضوعات مرتبط گفتگو نمود.
 مهندس صالحی با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه مکرم اراک در محل دفتر ایشان نیز دیدار و درخصوص فعالیت های بنیاد مسکن در کلیه حوزه های مرتبط بحث و تبادل نظر نمودند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همراهان در بازدید از پروژه های مسکونی بنیاد مسکن در سطح استان از پروژه طرح نهضت ملی مسکن ۶۰۰ واحدی غدیر اراک، پروژه پرنیان و مسجد النبی(ص) کوی کوثرنیز بازدید میدانی به عمل آوردند.
 مهندس عسکری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گزارشاتی را درخصوص این پروژه ها برای حاضرین ارائه نمود.
مهندس صالحی در مصاحبه خود با خبرنگاران اظهار داشت:در حوزه های مسکن شهری در استان مرکزی حدود 5700 واحد پروژه تعریف شده است که خوشبختانه حدود 1400 واحد آن تحویل متقاضیان گردیده و در خصوص پروژه طرح نهضت ملی مسکن نیز حدود 4600 واحد پروژه تعریف گردیده که دارای پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد می باشد و در مراحل مختلف ساخت قراردارد و طبق برنامه زمانبندی ان‎شاءالله تا پایان سال 1403 تحویل متقاضیان عزیز می گردد.
وی اظهار داشت: در حوزه مسکن روستایی حدود 15700 واحد هدف گذاری شده است که در دو سال گذشته حدود 7800 واحد آن اجرایی شده است و سهمیه سال جاری نیز 8000 واحد می باشد که تا امروز 4000 نفر به بانک ها معرفی شده اند.
مهندس صالحی گفت: حدود 50000 پروژه مسکن محرومین در سطح کشور تعریف شده و با اقدامات خوبی که در سطح استان انجام گردیده،  در برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته حدود 1400 واحد سهمیه برای استان در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص روند پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت:میانگین پیشرفت در سطح استان 40 درصد و در سطح کشور نیز حدود 55 درصد می‏ باشد.
در پایان این بازدید ها جلسه ای با حضور مهندس صالحی ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حاضرین در محل سالن جلسات کوی کوثر اراک برگزار و گزارشاتی از عملکرد بنیاد مسکن در سطح استان توسط حاضرین ارائه گردید.
مهندس صالحی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن استان مرکزی در سطح استان، بنیاد مسکن استان مرکزی را جزو استان‏های برتر در پیشبرد اهداف بنیاد مسکن و اجرای پروژ های عمرانی در حوزه های مختلف عنوان نمود.
وی همچنین بر تسریع در روند اجرای پروژه ها و کنترل کیفیت از سوی ناظرین و آماده سازی زیرساخت ها و مجوز ها در کوتاه ترین زمان ممکن تأکید نمود.