اجرای بسته تشویقی برای ۷۹ درصد جمعیت شهری ساکن در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اجرای بسته تشویقی برای ۷۹ درصد جمعیت شهری ساکن در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اجرای بسته تشویقی برای ۷۹ درصد جمعیت شهری ساکن در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.
به گزارش مهر، محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۲۹ پروژه خدمات روبنایی شامل آموزشی، بهداشتی و درمانی، پارک و فضای سبز توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بهره‌برداری رسید و مطالبات ۵۰۹ پروژه دیگر پرداخت شد.وی افزود: این پروژه‌ها بخشی از ۱۲۴۵ پروژه‌ای باقیمانده از دولت پیشین است که شرکت بازآفرینی شهری ایران برای انجام در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و سکونت‌گاه‌های نیازمند ساماندهی، در دستور کار قرار داده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود ۵۰۷ پروژه باقی‌مانده وجود دارد که ۲۱۰ پروژه دارای مطالبات مالی است و ۲۹۷ پروژه جاری است که تا پایان دولت و سال آینده بخش عمده‌ای از آن به بهره‌برداری خواهد رسید. هم‌اکنون بسته‌های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند.
این مسئول ادامه داد: ۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در برمی‌گیرند. بسته‌های تشویقی باید توسط شهرداری‌های تمامی شهرها اجرایی شوند و این کار قابل پیگیری است.