زندگی در نزدیکی فضاهای سبز موجب استحکام استخوان‏ها می شود

توصیه محققان چینی؛

یک مطالعه ۱۲ ساله جدید نشان می دهد که زندگی در نزدیکی درختان و سایر فضاهای سبز می تواند استخوان ها را قوی نگه دارد.

یک مطالعه ۱۲ ساله جدید نشان می دهد که زندگی در نزدیکی درختان و سایر فضاهای سبز می تواند استخوان ها را قوی نگه دارد.
به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان چینی دریافتند افرادی که محل سکونت آنها در نزدیکی مناطق سرسبز و پردرخت بود، نسبت به افرادی که در جاهای دیگر زندگی می‌کردند، تراکم استخوان بهتری داشتند.
«ژنگ شیائو اویانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مرکزی جنوبی در چانگشا چین، گفت: «کاهش آلودگی هوا کلیدی برای فواید فضای سبز برای استخوان‌ها به نظر می‌رسد.»
وی در ادامه افزود: «این یافته‌ها بینش‌های ارزشمندی در مورد پتانسیل سرسبزی در جلوگیری از شروع پوکی استخوان ارائه می‌کنند و بر اهمیت فضاهای سبز شهری در توسعه استراتژی‌های پیشگیری مؤثر تأکید می‌کنند.»
این مطالعه از داده‌های بیش از ۳۹۱۰۰۰ بریتانیایی که عادات و سلامت آنها تحت نظر بود، استفاده کرد. میانگین سنی شرکت کنندگان ۵۶ سال و ۵۳ درصد زن بودند.
علاوه بر ثبت اطلاعات در مورد تراکم مواد معدنی استخوان هر فرد و خطر ژنتیکی آنها برای پوکی استخوان، اطلاعات همچنین حاوی داده‌هایی در مورد رژیم غذایی، وضعیت سیگار کشیدن، درآمد، سطح ورزش و سایر عوامل بود.تیم چینی از تصاویر ماهواره‌ای استفاده کردند تا دریابند که منطقه اطراف محل سکونت هر فرد چقدر سرسبز است.
در طول ۱۲ سال پیگیری، ۹۳۰۷ نفر به یک مورد جدید از پوکی استخوان مبتلا شدند.این مطالعه نشان داد به ازای هر ۷۰۰ مترمکعب فضای سبز مسکونی در دسترس یک فرد، احتمال ابتلاء به پوکی استخوان در آنها ۵ درصد کاهش می‌یابد.
به نظر می‌رسد کاهش آلودگی هوا عامل مؤثر باشد.
به گفته محققان، «افرادی که در مناطق سرسبز زندگی می‌کنند در معرض خطر کمتری قرار خواهند گرفت زیرا درختان و گیاهان به عنوان فیلترهای طبیعی عمل می‌کنند و آلاینده‌ها را از هوا حذف می‌کنند.»
محققان معتقدند افرادی که فعالیت بدنی بیشتری داشتند، استخوان‌های قوی‌تری داشتند و فضاهای سبز نیز ممکن است موجب تشویق افراد به ورزش شود.