خطوط قرمز متناقض بایدن و نتانیاهو درباره غزه

آکسیوس گزارش داد:

مقام‌های ایالات متحده نسبت به پیامدهای تناقض در خطوط قرمز تعیین شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل هشدار دادند.

مقام‌های ایالات متحده نسبت به پیامدهای تناقض در خطوط قرمز تعیین شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل هشدار دادند.
به گزارش ایلنا به نقل از آکسیوس، مقام‌های ایالات متحده هشدار داده اند که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صورت حمله اسرائیل به رفح ممکن است در مسیررویارویی با یکدیگر قرار گیرند، زیرا آنها خطوط قرمز متناقضی را درباره جنگ در غزه تعیین کرده‌اند.
سه مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که بایدن و نتانیاهو در روزهای اخیر خط قرمزهای متناقضی را درباره جنگ غزه تعیین کرده‌اند که در صورت حمله اسرائیل به رفح در چند هفته آینده می‌تواند آنها را در مسیر رویارویی با یکدیگر قرار دهد.
این منابع گفتند: «هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح احتمالا منجر به تغییر اساسی در سیاست آمریکا از جمله پایان دادن به دفاع از اسرائیل در سازمان ملل و اعمال محدودیت‌هایی برای استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط نیروهای اسرائیلی در غزه خواهد شد».
منابع مذکور فاش کردند که در هفته‌های اخیر موضوع عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح چندین بار مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه این شد که دولت بایدن نمی‌تواند اجازه دهد چنین اتفاقی رخ دهد، زیرا معتقد نیست که اسرائیل قادر به تخلیه فلسطینیان از رفح بدون قربانی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان نیست.