دیگر روستای محاصره‌شده در سیل نداریم

رییس سازمان مدیریت بحران کشور؛

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن اشاره به پرشدن تمام سدهای منطقه سیستان و بلوچستان گفت: دیگر روستای محاصره شده در سیل نداریم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن اشاره به پرشدن تمام سدهای منطقه سیستان و بلوچستان گفت: دیگر روستای محاصره شده در سیل نداریم.
محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با  مهر با اشاره به جزئیات از سیل سیستان و بلوچستان گفت: در یازده شهر از جمله شهرهای سرباز، قصردشت، نیکشهر، دشتیاری، چابهار و زرآباد بیش از پنجاه میلی‌متر بارندگی اتفاق افتاد که در آن مقطع زمانی کوتاه میزان زیادی بود. در برخی مناطق بیش از ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم.
وی افزود: در این مناطق به دلیل شیب زیاد ارتفاعات، آب با سرعت زیادی وارد زمینی مسطح و نفوذناپذیر در برابر آب می‌شود و توانست برخی از روستاها را محاصره کند.
نامی ضمن بیان اینکه در حال حاضر روستای محاصره‌شده‌ای در سیل نداریم گفت: رئیس جمهور در یکی از جلسات عنوان کردند که باید در مناطق این‌چنینی در کشور که منطقه مسطح است سقف تراز را حداقل یک و نیم متر بالاتر بگیریم. اگر تراز این منطقه یک متر بالاتر بود آب‌گیری اتفاق نمی‌افتاد. البته سیلاب در اینجا بیشتر روستاها را محاصره کرده بود.
وی همچنین در رابطه با تخریب جاده‌های مناطق سیل‌زده گفت: حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از جاده‌ها نیاز به بازسازی دارد. در حدود ۵۰۰ کیلومتر از آن؛ آب کناره‌های جاده را برده و به‌سرعت در حال ساخت است. استان‌داری سیستان و بلوچستان با امکانات موجود در منطقه از همان روز اول شروع به بازسازی کرد و همچنین با کمک تجهیزات استان‌های هم‌جوار مانند استان خراسان جنوبی و استان کرمان ساخت و سازها سرعت خوبی گرفت.