توضیحات بانکی که پیامک‌ها را گران کرد

توضیحات بانکی که پیامک‌ها را گران کرد



بانک پاسارگاد که در روزهای اخیر هزینه پیامک‌های اطلاع رسانی را افزایش داد، توضیحاتی در این باره ارائه کرد و آن را به نفع مشتریان دانست.
به گزارش ایرنا، خبر افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان منتشر شد این در حالی بود که بانک مرکزی اعلام کرد هیچ گونه بخشنامه‌ای در این خصوص ابلاغ نکرده و آخرین بخشنامه درباره افزایش پیامک مشتریان آذر سال ۱۳۹۹ منتشر شده و همچنان معتبر و لازم الاجراست.
بانک پاسارگار در اطلاعیه‌ای در ارتباط با نحوه اعمال هزینه پیامک‌های سازمانی توضیح داد: با توجه به افزایش بیش از صد درصدی هزینه پیامک‌های سازمانی توسط اپراتورهای تلفن همراه در سال جاری، و با عنایت به جدول کارمزدهای خدمات الکترونیکی هفتم آبان ماه ۱۳۹۹ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عادلانه نمودن هزینه کارمزد دریافتی از مشتریان گرامی در دستور کار بانک قرار گرفته است.
از آنجا که طبق بررسی‌ها، بیش از ۷۰درصد مشتریان بانک پاسارگاد تراکنش‌های محدودی در حساب‌های خود داشته‌اند روش محاسبه کارمزد ضرورتاً باید از آبونمان سالیانه به هزینه هر تراکنش اصلاح می‌شد. بنابراین روش عادلانه محاسبه هزینه‌های مشتریان اقتضا می‌کرد عملکرد هر مشتری جداگانه مبنای محاسبه و اعمال کارمزد قرار گیرد.