هویت ملی از تغییر سرمربی تیم ملی مهم‌تر است

عبدالرحمن شاه‌ حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فوتبال:

عبدالرحمن شاه‌ حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فوتبال درباره استفاده نام جعلی به جای خلیج‌فارس گفت: این مسئله از هر چیزی مهم‌تر است و درگیری فدراسیون برای تغییر سرمربی تیم ملی نیز دلیل مناسبی برای پیگیری نکردن و انتشار یک بیانیه ساده نیست زیرا الان بحث هویت ملی مطرح است و باید با تمام قدرت از آن دفاع کرد.

عبدالرحمن شاه‌ حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فوتبال درباره استفاده نام جعلی به جای خلیج‌فارس گفت: این مسئله از هر چیزی مهم‌تر است و درگیری فدراسیون برای تغییر سرمربی تیم ملی نیز دلیل مناسبی برای پیگیری نکردن و انتشار یک بیانیه ساده نیست زیرا الان بحث هویت ملی مطرح است و باید با تمام قدرت از آن  دفاع کرد.
عبدالرحمن شاه‌ حسینی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص استفاده نام جعلی به جای خلیج فارس در رقابت‌های فوتبال جام کشورهای عربی اظهار داشت: در همه جا نام خلیج فارس ثبت شده و وجاهت قانونی دارد و هر شکایتی برای استفاده از نام درست و واقعی آن قابل اعمال است. فدراسیون فوتبال ایران باید به مراجع بین‌المللی اعتراض کند و دادگاه حکمیت ورزش (CAS) برای همین موارد است. از طرفی وزارت امور خارجه نیز باید اقدام لازم را در حوزه کاری خود انجام دهد و در جبهه فدراسیون فوتبال باشد و حمایت کند.
وی افزود: این مسئله از هر چیزی مهم‌تر است و درگیری فدراسیون فوتبال برای تغییر سرمربی تیم ملی نیز دلیل مناسبی برای پیگیری نکردن و انتشار یک بیانیه ساده نیست، زیرا الان بحث هویت ملی مطرح است و باید با تمام قدرت از آن دفاع کرد و از زیر سوال رفتن آن
جلوگیری کرد.
رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران در مورد اقدام علیه شیطنت کشورهای عربی در تغییر نام خلیج فارس عنوان کرد: نام خلیج فارس پشتوانه تاریخی دارد و همیشه با این نام شناخته شده و حالا هم باید به همین شکل باشد. این نام در همه نهادهای بین‌المللی،
خلیج فارس است و تنها فدراسیون بین‌المللی فوتبال (FIFA) این نام را تغییر داده و حالا طرف حساب ماست. وظیفه فدراسیون فوتبال صیانت از هویت ایرانی و خلیج فارس است و باید کاری بیش از انتشار یک بیانیه انجام دهد و مثل همه مشکلات در CAS مطرح و شکایت شود تا این تغییر نام به وضع سابق خود برگردد.
وی ادامه داد: ۲ راه برای مقابله با این شیطنت وجود دارد که اول دیپلماسی فوتبالی و درخواست از رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال است و اگر این راه جوابگو نبود باید به سراغ راه دوم برویم که شکایت در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) است. اسناد مدارک ما در این موضوع بسیار زیاد است که از نظر حقوقی، تاریخی و دیگر مسائل می‌توانیم ادعای خودمان را ثابت کنیم.
شاه‌حسینی با اشاره به تاثیر نفوذ کشورهای عربی در نهادهای مختلف جهانی گفت: واقعیت امر این است که در خیلی از موارد نفوذ قدرت و شرایط مالی کشورهای عربی موثر بوده است اما حق فوتبال ما مثل بحث میزبانی ایران، از دست رفت که رد پای پول و قدرت کشورهای عربی در آن دیده می‌شود. در حال حاضر هم کار ساده‌ای نخواهیم داشت و باید با جدیت تمام از کشور و هویت ملی ایران
دفاع کنیم.