۸۰ درصد به موفقیت تیم ملی در جام ملت ها امیدوار هستم

امیر هوشنگ دریاباری :

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ روز ۲۵ آبان در تهران میزبان هنک ‌گنگ است و ۳۰ آبان میهمان ازبکستان خواهد بود. از سوی دیگر تیم ملی در دی ماه رقابت های حساس و مهم جام ملت های آسیا را پیش رو دارد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 روز 25 آبان در تهران میزبان هنک ‌گنگ است و 30 آبان میهمان ازبکستان خواهد بود. از سوی دیگر تیم ملی در دی ماه رقابت های حساس و مهم جام ملت های آسیا را پیش رو دارد.
حال سوالی که ذهن بسیاری از علاقمندان به فوتبال را به خود مشغول کرده این است :
 برای موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا از سوی کادر فنی چه تدابیری باید اندیشیده شود ؟
این بحث در نشستی که جمعی از اهالی ورزش ، رسانه و هنر کشورمان  با حضور مهندس داریوش مصطفوی، حسن روشن ، دکتر عبدالحمید احمدی ، مرتضی یکه ، میثم فلاحت نژاد ، کیانوش گرامی ( از هنرمندان و بازیگران سینما ) سیروس جعفری، احمد میرزاییان و بسیاری دیگر از چهره های سرشناس برگزار شد نیز مطرح گردید و نظرات متفاوتی نیز ارایه شد .
مهندس داریوش مصطفوی معتقد است که تیم ملی باید هوشیارتر از همیشه در جام ملت ها شرکت کند و حسن روش بر این باور است که برای موفقیت در جام ملت ها باید از تمام ظرفیت و پتانسیل موجود استفاده کرد.
امیر هوشنگ دریاباری یکی از آگاهان و مطلعین حوزه ورزش و فوتبال و از علاقمندان به این رشته در خصوص شرایط امروزی تیم ملی گفت : من به شخصه به تیم ملی امیدوار هستم و معتقدم تیم ملی 80 درصد شانس موفقیت در جام ملت های آسیا را دارد.
وی افزود : به هر حال تیم ملی قرار است در جام ملت‎‌ها شرکت کند، جامی که نزدیک به ۵۰ سال است که نتوانسته‌ایم موفق باشیم، کشورهای رقیب هم پیشرفت کرده‌اند، با توجه به این واقعیت‌ها باید برای موفقیت تلاش کنیم، اینکه انتظار داشته باشیم یک نفر می‌تواند این کار را بکند و ما را به این افتخار بزرگ برساند، غیرمنصفانه است.همه باید دست به دست هم بدهند و هر کسی تا جایی که از دستش بر می‌آید از تیم حمایت کند تا تیم ملی به افتخاری که شایسته آن است، برسد.
وی اضافه کرد : در فوتبال کاری نمی توانید بکنید همه را راضی کنید، خیلی از کسانی که منافع‌شان در این انتخاب نیست، منتظر لغزش مربی داخلی هستند تا کل مربیان ایرانی را بزنند. در این ۳۰ سال به شکلی این ماجرا تکرار شده است.به خاطر منافع ملی و نه فردی، باید همه نگاه حمایتی از تیم داشته باشیم، مربی ایرانی لغزش داشته باشد، کسی به او رحم نمی‌کند. اینجا در حوزه ملی هم نمی‌توانید کاری بکنید که همه را راضی کنید، مگر اینکه همه بازی‌ها را ببرید و در نهایت جام بیاورید.