بخشیدگی مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی دو میلیارد تومان تا پایان بهمن

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی دو میلیارد تومان است. این اقدام را انجام دادیم تا پرونده ها مختومه شود.

بخشیدگی مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی دو میلیارد تومان تا پایان بهمن

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی دو میلیارد تومان است. این اقدام را انجام دادیم تا پرونده ها مختومه شود.
رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی برای اصناف نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته که از ۴۷ میلیون تومان قبل به حدود ۱۴۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
 به گزارش ایسنا، محمدهادی سبحانیان در نشستی خبری اظهار کرد: تقریبا ۹ ماه از حضور بنده در سازمان امور مالیاتی کشور می‌گذرد. آنچه تلاش داریم برای استقرار یک نظام مالیاتی مبتنی برعدالت به پیش رفته و امیدواریم برنامه تغییر ریل از مسیر یک نظام سنتی مالیات‌ستانی به یک نظام مبتنی بر داده برویم.
 وی افزود: یکی از مصادیق بارزعدالت، تمرکز نظام مالیاتی بر دانه درشت‌ها و کسانی است که از حجم بیشتری از فعالیت‌های اقتصادی استفاده می‌کنند و در عین حال بار مالیاتی را از گرده مودیان کوچک برداریم.
 سبحانیان با بیان اینکه یکی از مصادیق این مهم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دیده می شود، گفت: سقف معافیت مالیاتی برای اصناف نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته که از ۴۷ میلیون تومان قبل به حدود ۱۴۴ میلیون تومان در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.
  بدهی مالیاتی را از حساب ابربدهکاران بانکی برداشت می‌کنیم
 وی گفت: کسانی تلاش می کردند با اطاله فرآیند شکایت و اعتراض به مالیات حداکثر استفاده را از کاهش ارزش پول می بردند که حکم خوبی در مجلس در این زمینه تصویب شد که برای بدهی های قطعی شده مالیاتی که فرآیند دادرسی را طی کرده، به اندازه بدهی که طی شده از حساب ابربدهکاران بانکی برداشت کنیم.
 سبحانیان در ادامه با اشاره به ابلاغ مصوبه‌ای که روز گذشته توسط مجلس به تصویب رسید، گفت: تغییر پارادایم از نظام سنتی مالیات به نظام مدرن نیازمند اقتضائاتی است که اگر مودی وارد سامانه مودیان شد و صورت حساب الکترونیکی صادر کرد دیگر ما نتوانیم تغییری در آن ایجاد کنیم که این اقدام در دستور کار است.
  بخشیدگی مالیاتی تا سقف ۵۰۰ میلیون و ۲ میلیارد تا پایان بهمن
وی با اشاره به بخشودگی دهه فجر گفت: اگر مودیان مالیاتی بدهی های خود را تا انتهای بهمن پرداخت کنند جرایم‌شان به صورت ۱۰۰ درصدی بخشوده می شد. برای اشخاص حقیقی تا سقف
۵۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی دو میلیارد تومان است. این اقدام را انجام دادیم تا پرونده ها مختومه شود. همچنین امکان بخشودگی
 ۱۰۰ درصدی را برای کسانی که نسبت به مالیات اعتراض داشتند ایجاد کردیم. اگر انصراف الکترونیکی را تایید کند ما تخفیف ۱۰۰ درصد را اعمال می کنیم. هدف این است که افراد با آسودگی خاطر به کسب و کار خود
 بپردازند.