تعمیرات اساسی و زیرآبی یدک کش خلیج فارس ۴ در بندر شهید رجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از استقرار یدکش خلیج فارس ۴ به روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی (داکینگ )جهت انجام تعمیرات اساسی زیر آبی خبر داد و گفت:این ۲۸ فروند شناوری است که از ابتدای سال تاکنون یا در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی این بندر و یا کشتی‎سازی‎های استان تعمیر و به چرخه فعالیت بازگشته اند.


بندرعباس- شهین صادقی
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از استقرار یدکش خلیج  فارس 4 به روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی (داکینگ )جهت انجام تعمیرات اساسی زیر آبی خبر داد و گفت:این 28 فروند شناوری است که از ابتدای سال تاکنون یا در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی این بندر و یا کشتی‎سازی‎های استان تعمیر و به چرخه فعالیت بازگشته اند. علی‌رضا محمدی کرجی ران حفاظت از سطح آمادگی عملیات شناورهای خدماتی بندر شهید رجایی را یکی از مهمترین وظایف و راهبردها اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی این اداره کل عنوان کرد و گفت:
بر اساس ترسیم تقویم کاری نظامند کلیه شناورها با کاربری‌های مختلف به منظور ارائه خدمات بهتر به شکل ادواری مراجعه و نیازمندی‌های فنی و موتوری آنها برطرف می‌شود .
وی افزود: طی ده ماهه سال گذشته 27 فروند انواع شناورها که بخش از آن‌ها در آب‌های دیگر بنادر جنوبی کشور فعالیت می‌نمودند در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی و کشتی سازی های استان هرمزگان رفع عیب شده اند .
محمدی کرجی ران مهمترین ماموریت این شناور را شرکت در عملیات پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌های تجاری و نفتی عنوان کرد و ادامه داد:این شناور پرقدرت4400 اسب بخار و توان کشش آن بیش از
(50  کیلو نیوتن )با برخورداری از نوع رانش سمتی که قادر است به همه جهات نیرو وارد نمایند در عملیات مقابله با آتش و آلودگی و همچنین اسکورت کشتی‌ها نیز ایفای نقش می‌نماید.