برخورد قاطع با مجرمان حرفه‌ای و بر هم زنندگان امنیت مردم

محسنی اژه‌ای:

رئیس دستگاه قضا بر برخورد قاطع با مجرمان حرفه ای، سارقان و اشرار تاکید کرد.

برخورد قاطع با مجرمان حرفه‌ای و بر هم زنندگان امنیت مردم

رئیس دستگاه قضا بر برخورد قاطع با مجرمان حرفه ای، سارقان و اشرار تاکید کرد.
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه از تلاش‌های همکاران قضایی در بخش‌های مختلف در مدت کوتاهی که دور جدید مدیریت قوه قضاییه آغاز شده است و به طور خاص از تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها یکی از مشکلات مردم بود که تا حدودی برطرف شده است، اما هنوز تا وضع مطلوب فاصله داریم و این کار باید شتاب بگیرد.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تبیین مشکلات مردم و تدوین راهکار‌های رفع این مشکلات ظرف یک ماه گذشته تصریح کرد: برخی راهکار‌ها زود جواب می‌دهد، اما برخی زمان بر است، ولی مهم این است که مردم بدانند که رویکرد دستگاه قضا کم کردن هر چه سریع‌تر مشکلات آن هاست.
رئیس قوه قضاییه گفت: برخی مسائل و روند‌ها در دستگاه قضایی شفاف‌تر و موانع کار کمتر شده است و دادگستری‌ها و شورا‌های حل اختلاف تلاش می‌کنند کار مردم در سریع‌ترین زمان ممکن و با حفظ کرامت ارباب رجوع انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این حال گفت: که کار دستگاه قضا سنگین و دشوار است و افرادی که به عدلیه مراجعه می‌کنند به دلایل مختلف همچون از دست دادن عزیزانشان و اموالشان تالم دارند و خواستار تسریع در رفع گرفتاری شان هستند.
وی بر همین اساس به همکاران دستگاه قضا در دادگستری‌ها و دادسرا‌ها و شورا‌های حل اختلاف توصیه کرد که با سعه صدر و صبر و حوصله و با رفتار مهربانانه تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر کار مردم انجام شود.
رئیس دستگاه قضا از جدی‌تر شدن روند مبارزه با فساد در قوه قضاییه نیز سخن گفت و تاکید کرد: دستگاه قضایی علاوه بر مبارزه با فساد در ابعاد مختلف، با کوچک‌ترین تخلف و فساد در داخل مجموعه نیز برخورد می‌کند و همه تلاش خود را برای افزایش انضباط سازمانی به کار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: دستگاه قضا با مجرمان حرفه‌ای و بر هم زنندگان امنیت و آسایش مردم و سارقان و اشرار و اخلالگران در نظم به طور قاطع برخورد می‌کند.
وی بر این نکته نیز تاکید کرد که نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی هم در همکاری با دستگاه قضا جریان‌های مخل امنیت و مجرمان حرفه‌ای را با سرعت شناسایی می‌کنند و دادگاه‌ها هم خارج از نوبت به پرونده این افراد رسیدگی خواهند کرد.