درخط حمله بازیکنان بی نظیری داریم

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران :

شبکه الجزیره اسپورت در گزارشی مفصل به وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و گفت و گوی مفصلی را با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انجام داده است .

درخط حمله بازیکنان بی نظیری داریم

شبکه الجزیره اسپورت در گزارشی مفصل به وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و گفت و گوی مفصلی را با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انجام داده است .
این شبکه با اشاره به این موضوع که تیم ملی فوتبال ایران بارها قهرمان آسیا شده و یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا محسوب می‌شود در گزارش خود اشاره کرد که مربیان بزرگی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به عهده گرفته‌اند. این رسانه با اشاره به این موضوع که دراگان اسکوچیچ مربی‌ای است که با نتایجی که کسب کرده آمار خوبی را از خود به جا گذاشته عنوان کرد که این مربی تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی قطر هدایت می‌کند.
متن گفتگوی (امیر دلیچ گزارشگر کروات شبکه الجزیره) با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد مسائل مختلف را در زیر می خوانید:
‌ به عنوان اولین سوال باید بپرسیم  راز پیروزی‌های پی در پی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات گذشته و اینکه تیم ملی فوتبال ایران توانسته در جایگاه بیست و دوم رنکینگ فیفا قرار بگیرد چیست؟
من با فوتبال ایران آشنایی داشتم و در لیگ این کشور مربیگری کردم. همین مسأله کلیدی بود برای موفقیت، اینکه این شناخت باعث شد کدام نفرات را دعوت کنم و از کدام بازیکنان شناخت بیشتری داشته باشم، به من کمک بسیاری کرد و باعث موفقیت‌های امروز شد.
 شما پیش از قبولی هدایت تیم ملی در 4 باشگاه ایرانی کار کردید، این موارد چقدر در روند کاری شما تأثیر داشت؟
خیلی مهم است که وقتی مسئولیت جدیدی قبول می‌کنید با فرهنگ و فضای آنجا آشنا باشید. من می‌دانستم که ایرانی‌ها چگونه زندگی می‌کنند و یاد گرفتم چگونه با آنها رفتار کنم. قطعا این آگاهی کمک زیادی به من کرد.
 شما پنجمین مربی کرواتی هستید که تیم ملی ایران را هدایت کرده، به نظر می‌رسد نفرات قبلی که از کرواسی در ایران مربیگری کردند، راه را برای شما هموارتر کرده بودند.
قطعا این موضوع تأثیر داشت، در ایران مربیان کروات صاحب سبک و استراتژی محسوب می‌شوند. استانکو، ایویچ، بلاژویچ و برانکو سنت حضور مربیان کروات در ایران را تشکیل می‌دهند. آنها باعث شدند به مربیان کروات در ایران اعتماد شود. همه مربیانی که اسم بردم در ایران کیفیت خود را نشان دادند و واقعا راه را برای من هموار کردند. برخی از این مربیان کارشناس جهانی هستند و آنقدر در ایران خوب کار کردند که راه برای من هم فراهم شد.
 شما کدام بازیکنان را نفرات اصلی و برجسته تیم ملی ایران می‌دانید؟
به طور قطع مهاجمان بسیار خوبی داریم، مهدی طارمی یکی از این بازیکنان است که فصل اخیر در پورتوی پرتغال عملکرد خوبی داشته و سردار آزمون نیز بازیکنی است که نیمی از اروپا به دنبال جذب او هستند. علیرضا جهانبخش در فاینورد بازی می‌کند و بازیکنان خوب دیگری در تیم داریم که شاید نشود تک تک اسم آنها را برد.
البته شاید ما در برخی از پست‌ها دچار بی‌تعادلی شده باشیم، اما نفرات خوبی که در تیم ملی ایران حضور دارند برخی چالش‌ها را از بین می‌برند. تاکید می‌کنم؛ ما در خط حمله بازیکنانی داریم که هیچ کس به گرد آنها
نمی‌رسد.
 از نظر شما کدام تیم‌ها رقیبان ایران محسوب می‌شوند؟ به نظر شما کدام تیم می‌تواند برای تیم ملی ایران مشکل ایجاد کند؟
ما با تیم ملی امارات  و کره جنوبی مسابقه داریم مطمئنا تیم کره جنوبی قَدَرترین تیم در گروه ما محسوب می‌شود. در گروه‌های دیگر ژاپن و استرالیا بهترین تیم‌های آسیایی هستند. ما از کیفیت خودمان آگاهی داریم. در گروه ما تیم‌های خوبی حضور دارند که اصلا نمی‌شود قابلیت‌های آنها را نادیده گرفت.