اسکوچیچ اجازه نداد سوپرجام را برگزار کنیم

حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال:

اسکوچیچ اجازه نداد سوپرجام را برگزار کنیم


حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص شروع لیگ بیست‌ویکم گفت: باتوجه به ۴ بازی حساس و مهم تیم ملی و با توجه به برنامه‌ریزی‌های سرمربی تیم ملی تصمیم گرفتیم لیگ بعد از بازی با کره‌جنوبی آغاز شود. امسال لیگ فشرده‌ای داریم و تیم‌ها هر ۴ یا ۵ روز بازی خواهند داشت. همچنین به دلیل درخواست سرمربی تیم ملی، تصمیم گرفتیم دیدار سوپرجام را هم بعد از بازی با کره‌جنوبی برگزار کنیم و مشخص شدن تاریخ آن برعهده سازمان لیگ است.
وی در خصوص سیستم VAR نیز اذعان کرد: در دیدار ایران و کره‌جنوبی از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده خواهیم کرد. کارگروه VAR ما هفته‌ای ۵ جلسه برگزار کرد و سرانجام هم این جلسات نتیجه‌بخش بود که AFC خبر دادیم حاضریم برای میزبانی این ۴ بازی، سیستم VAR را اجاره کنیم.
کامرانی‌فر در خصوص استفاده از کمک داوران ویدیویی در لیگ برتر گفت: این پروسه، چهار یا پنج مرحله دارد که در ابتدا داوران ما باید در دوره‌های یک و نیم الی سه ماهه، مدرک لیسانس مربوط به موضوع را بگیرند. سعی می‌کنیم از این سیستمی که برای دیدار با کره‌جنوبی قرار است به ورزشگاه آزادی بیاوریم، برای آموزش داوران هم استفاده کنیم و برای رسیدن به استانداردها تلاش کنیم.