هیچ ایربگی باز نشد...

در تصادف اخیری که در محور بهبهان رخ داد حدود ۵۰ خودرو دچار حادثه شدند و متاسفانه ۵ کشته و بیش از ۵۰ مصدوم داشت که روانه بیمارستان شدند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. شاید شنیدن کشته شدن۵ نفر در این حادثه در برابر آمار جان باختن بین ۵۰ تا ۶۰ نفر در هرروز و یا جان باختن دو نفر در هر ساعت زیاد به چشم نیاید(این هم از وقایع تلخ کشور ماست).

هیچ ایربگی باز نشد...

 


در تصادف اخیری که در محور بهبهان رخ داد حدود 50 خودرو دچار حادثه شدند و متاسفانه 5 کشته و بیش از 50 مصدوم داشت که روانه بیمارستان شدند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. شاید شنیدن کشته شدن5 نفر در این حادثه در برابر آمار جان باختن بین 50 تا 60 نفر در هرروز و یا جان باختن دو نفر در هر ساعت زیاد به چشم نیاید(این هم از وقایع تلخ کشور ماست).
اما اینکه در یک حادثه با برخورد 50 خودرو هیچ ایربگی باز نشود، واقعاً جای تعجب است! مسلماً در این حادثه خودروهای مختلفی حضور
داشته اند و هیچ کدام از آنها نتوانسته اند پیش پا افتاده ترین ابزار امنیتی در یک خودرو را فعال کنند.
اینکه بخواهیم باز هم به خودروسازان انتقاد کنیم مصداق آب در
هاونگ کوبیدن است.اما این بار باید روی سخن را به سمت دستگاه های نظارتی و کنترل کیفی ببریم. چرا مسئولان در وزارت صمت حساسیتی نسبت به  دادن
 مجوز های کیفی به این خودروها ندارند. چه خودروهایی که در داخل تولید می شود و چه خودروهایی که وارد می شوند باید گزینه های امنیتی مورد توجه قرار گیرد.
متاسفانه به سبب گرانی خودرو اغلب جامعه قدرت و توانایی خرید خودروهای خارجی و با کیفیت را ندارند؛ لذا بازهم باید به بی کیفیت بودن محصولات تولید داخل اشاره داشت وتولیدکنندگان را مورد بازخواست قرار داد.
آنچه لازم بوده است از سوی رسانه ها به کررات گفته شده و این بار انتظار می رود تا مسئولان در وزارت صمت و نهادهای قضایی به این مسئله ورود پیدا کنند تا تاوان جان هایی که روزانه در کشور هدر می رود از یک نهادی مطالبه شود. اگر مسئولان دست از عافیت طلبی و مصلحت اندیشی در این زمینه بردارند، مطمئن باشند که رسانه ها پشت و حامی آنها خواهند بود.