امداد رسانی به ۲۸ هزار و ۸۰۴ آسیب دیده سیلاب در سیستان وبلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به ۲۸ هزار و ۸۰۴ نفر آسیب دیده از باران و سیلاب اخیر در این استان امداد رسانی شده است.

امداد رسانی به ۲۸ هزار و ۸۰۴ آسیب دیده سیلاب در سیستان وبلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به ۲۸ هزار و ۸۰۴ نفر آسیب دیده از باران و سیلاب اخیر در این استان امداد رسانی  شده است.
علیرضا میربهاءالدین در گفتگو با مهر، اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در ۳۱۸ روستا و ۱۸ شهرستان سیستان و بلوچستان شامل چابهار، کنارک، سرباز، فنوج، زابل، نیمروز، مهرستان، زاهدان، دلگان، هیرمند، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، زهک، خاش، سراوان و میرجاوه دچار آبگرفتگی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: از همین رو تاکنون به ۲۸ هزار و ۸۰۴ نفر در قالب ۶ هزار و ۳۴۳ خانوار آسیب دیده در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی انجام شده است.
وی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۳ هزار و ۶۶۰ نفر سیل زده سیستان و بلوچستان در چادرهای امدادی
 هلال احمر ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر طی این مدت ۱۴ هزار و ۴۳۱ تخته پتو، ۲ هزار و ۸۹۳ تخته موکت، ۲ هزار و ۵۹۳ دستگاه چادر و مقادیری نایلون و مواد غذایی بین افراد آسیب دیده در سطح استان سیستان و بلوچستان توزیع کردند.
میربهاءالدین توزیع بیش از یک هزار و ۹۹۷ بسته مواد غذایی و ۱۶ هزار و ۱۷۲ قوطی کنسروجات، ۸ هزار و ۵۱۶ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۷۹ کیلوگرم
قند و شکر، ۲۶ هزار و ۸۳۴ بطری آب معدنی، چای و حبوبات، فانوس و والور را از دیگر اقلام توزیع شده در بین
سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.