سرگردانی متقاضیان دریافت تسهیلات خود مالکی

بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات خود مالکی بعد از ثبت نام در سامانه نهضت ملی همچنان منتظر دریافت پیامک از سوی وزارت راه و شهرسازی هستند.

 

 


بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات خود مالکی بعد از ثبت نام در سامانه نهضت ملی همچنان منتظر دریافت پیامک از سوی وزارت راه و شهرسازی هستند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دی ماه
محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی خبر ثبت نام خود مالکان برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن را داد و اعلام کرد افراد برای ثبت نام در سامانه جامع نهضت ملی مسکن اقدام کنند.
خود مالک افرادی هستند که زمین دارند و تمایل دارند به صورت شخصی اقدام به ساخت و ساز کنند که برای این افراد و یا برای سازندگان حرفه‌ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند، یعنی برای هر طبقه تسهیلات پرداخت شود.
برای این کار متقاضیان با بارگزاری اسناد مالکیت و پروانه ساختمانی در سامانه نهضت ملی، می‌توانند بانک عامل را انتخاب و منتظر دریافت پیامک از سوی وزارت راه و شهرسازی باشند.
حدود یکماه از شروع ثبت نام این طرح گذشته و متقاضیان همچنان برای دریافت تسهیلات منتظر پیامک هستند و هیچ گونه پیامکی از سووی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تائید یا رد درخواست به متقاضیان ارسال نشده است و بعضا برخی از متقاضیان با ورود به سامانه برای مشاهد درخواست خود با عدم دسترسی روبرو می‌شوند.
به گفته محمد حسن علمداری عضو هیات مدیره بانک مسکن، بعد از بارگزاری مدارک در سامانه، تائیدیه و کد رهگیری از سمت وزارت راه و شهرسازی به متقاضی پیامک می‌شود.
وی گفت: تاییدیه مدارک توسط وزارت راه و شهرسازی، معمولا ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز انجام و به بانک ارجاع می‌شود.
علمداری افزود: از زمان تکمیل پرونده تا دریافت تسهیلات یکماه تا ۴۰ روز طول می‌کشد تا تسهیلات در اختیار متقاضی قرار گیرد.
اعطای این تسهیلات می‌تواند در ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به دولت کمک کند، اما وزارت راه و شهرسازی تنها به طرح اشاره کرده و هیچ پاسخی درباره نوع اجرا و دلیل باقی ماندن این طرح در مرحله ثبت نام اشاره‌ای نکرده
است.