رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران: رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد



مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد، گفت:از نیروهای بومی در پروژه راه‌آهن خاش استفاده شد.
به گزارش مهر، سید میعاد صالحی در مراسم بهره برداری از راه آهن خاش-زاهدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم رکورد ترانزیت ریلی برای اولین بار در کشور شکسته شد، گفت:ترانزیت علاوه بر مزیت های اقتصادی موجب مزیت های امنیتی برای کشور خواهد شد.
وی افزود:در پروژه خط ریلی خاش زاهدان هم از نیروهای بومی استفاده شد که نوید آفرین پیشرفت توسعه این منطقه است.
همچنین در این مراسم مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در این استان و اتمام طرح های
 نیمه تمام عمرانی، زیرساختی، ورزشی و حمل و نقل، گفت: امنیت بالاترین نعمت برای کشور است که دشمنان تلاش دارند با تفرقه افکنی وحدت شیعه و سنی را بهم بزنند و هیچکس به جز دشمن از ناامنی و از بین بردن اتحاد ملی سود نمی برد.
در این مراسم راه آهن خاش زاهدان از کریدور شرقی چابهار به زاهدان با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.گفتنی است راه آهن چابهار زاهدان با هزینه ۳۶ هزار میلیارد تومانی و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و دولت به طول ۵۷ کیلومتر و ظرفیت اشتغال زایی ۱۴۸ نفر راه اندازی شده است که برای اولین بار در این پروژه از ریل ملی استفاده و رکورد ریل گذاری در کشور شکسته شده است.