اصلاح الگوي مصرف آب در جامعه نيازمند بازتوليد فرهنگي در اين امر است

مدير دفتر روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي:

مدير دفتر روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي: اصلاح الگوي مصرف آب در جامعه نيازمند بازتوليد فرهنگي در اين امر است



اراک-خبرنگار آفرينش
مدير دفتر روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي رويكردهاي فرهنگي جامعه را مبتني بر اصل سازگاري با كم آبي توصيف كرد و همكاري ويژه ي آموزش و پرورش در اصلاح رويه ي كنوني در مصرف آب را از جمله مهم ترين عوامل تاثير گذار در جامعه دانست.
 به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي، آزاده كرمي مدير دفتر روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي با اشاره به برگزاري جلسات مشترك با مديران مدارس استان كه با همكاري
 اداره كل و آموزش و پرورش استان و معاونت خدمات مشتركين اين شركت در راستاي تبيين تعرفه هاي آب‎ها در اماكن آموزشي و الگوي صحيح مصرف آب در مدارس در حال برگزاري است، اظهار داشت:حفاظت از منابع آب و استفاده درست و بهينه از آن سال‌هاست آغاز شده و آنچه
در اصلاح الگوي مصرف و دستيابي به فرهنگ مصرف بهينه در كشور اهميت دارد تبيين استراتژي و تعيين خط مشي است و لازمه دستيابي به اين مهم حركتي حساب شده و عميق از سوي دستگاه‌هاي متولي و نگاه فراسازماني به اين امر مي باشد. وي با اشاره به جايگاه ويژه آموزش و پرورش در رابطه با آموزش مديريت صحيح مصرف آب در بين دانش آموزان عنوان كرد:دانش‌آموزان جايگاه ويژه‌اي در امر آموزش پذيري دارند چرا كه از يك سو دانش آموزان تاثير پذيري بالايي دارند و از سوي ديگر مي‏توانند بر روي افراد ديگر خانواده و همسالان تاثيرگذار باشند.
از اين رو آموزش و پرورش با استفاده از محتواي آموزشي متنوع و بكارگيري روش هاي مختلفي از جمله بازديدهاي ميداني، برگزاري
همايش ها، مسابقات  و ... ميتواند نقش بسزايي در ايجاد فرهنگ صحيح مصرف آب در بين دانش آموزان داشته باشد. مدير دفتر روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي بر ضرورت آموزش و فرهنگسازي مصرف بهينه آب تاكيد و از امضاي تفاهم نامه همكاري اين شركت با اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي در برگزاري برنامه هاي آموزشي، ترويجي و فرهنگي خبر داد.