پایان سال است، کمی مردم را حمایت کنید

کمتر از ۱۰ روز به پایان سال مانده است و خاصیت این ایام افزایش هزینه ها برای خریدهای عیدانه است. اما واقعاً شرایط مالی مردم در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این ایام برای سرپرست های خانوار روزهای مشقت آوری است که موجب خجالت زدگی آنها نزد فرزندان می گردد.

پایان سال است، کمی مردم را حمایت کنید

کمتر از 10 روز به پایان سال مانده است و خاصیت این ایام افزایش هزینه ها برای خریدهای عیدانه است. اما واقعاً شرایط مالی مردم در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این ایام برای سرپرست های خانوار روزهای مشقت آوری است که موجب خجالت زدگی آنها نزد فرزندان می گردد.
خرید لباس نو، خرید میوه و آجیل و شیرینی شب عید، اقلام خوراکی برای دید و بازدیدها چیزی نیست که بتوان بازهم آنها را نادیده گرفت و بگوییم مردم مراعات کنند. این ها حداقل هایی است که در اسفند ماه برای خانواده های ایرانی با فرهنگ و رسوم سنتی، قابل اهمیت است و نوعی آرامش خاطر روانی را پس از یکسال برای افراد به همراه خواهد داشت.
حال اگر تأمین این آرامش خاطر برای مردم تبدیل به یک بحران شود قطعاً آسیب جدی بر روحیات مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان وارد خواهد شد. متأسفانه قیمت ها در بازارهای مختلف به گونه ای است که نمی توان انتظار داشت که حقوق و عیدی کارمندان و کارگران
تأمین کننده این نیازها باشد.
لذا از دولت انتظار می رود تا در این ایام با بسته های حمایتی و راه اندازی مراکز فروش محصولات تنظیم بازاری به مردم یاری برساند و نیازهای آنها را در حداقلی هم که شده تأمین کند. البته مشخص نیست بتوان راهکاری برای ارزان شدن پسته یک میلیون تومانی پیدا کرد، اما
می توان با بسته های عیدانه برای مردم در نظر گرفت تا حداقل بتوانند سفره هفت سین و جشن نوروز را برگزار کنند.