«دست‌زیرکتف‌» اسلحه حسن برابر تیلور است

عباس حاج‌کناری مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد:

عباس حاج‌کناری مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه کادر فنی سابق تیم ملی برای مبارزه یزدانی برابر تیلور در فینال المپیک توکیو آیا برنامه‌ای داشت یا خیر؟ پاسخ داد: ما برای آن مبارزه برنامه داشتیم.

عباس حاج‌کناری مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه کادر فنی سابق تیم ملی برای مبارزه یزدانی برابر تیلور در فینال المپیک توکیو آیا برنامه‌ای داشت یا خیر؟ پاسخ داد: ما برای آن مبارزه برنامه داشتیم. حسن با آن آمادگی که داشت باید برنده مبارزه فینال المپیک می‌شد اما در ۱۶ ثانیه آخر، آن اتفاق رخ نداد اما در مبارزه بعدی آنها در فینال پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ اسلو رخ داد، چرا که حسن متوجه شده بود باید چه کند.
دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی ۱۹۹۷ کراسنویارسک ادامه داد: حسن برای کشتی گرفتن با تیلور البته تاقبل از جهانی نروژ و المپیک باید دست زیر کتف را مانند اسلحه‌ای که ۱۰ تیر دارد را نباید هر ۱۰ تیر را یک دفعه شلیک می‌کرد و مرحله به مرحله باید انجام می‌داد که در المپیک و جهانی نروژ به موقع این تکنیک را به کار گرفت اما در فینال المپیک توکیو، لحظات آخر دیگر ایستادنی نداشت، یا در آن لحظات باید دوباره زیر کتف حریف می‌زد و او را نگه می‌داشت، ثانیه پایانی آن مبارزه دیگر لحظه ایستادن حسن نبود؛ اما چند ماه بعد و بعد از المپیک آن خودباوری باعث شد و فهمید که با تیلور هول نشود و ترسی نداشت که نفس کم بیاورد. حسن در نروژ با تلاش و غیرت خودش آن کاری را که باید انجام بدهد را انجام داد.