تکواندو ایران در رده ششم مسابقات قهرمانی جهان

در پایان رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، تیم ملی ایران در مجموع عنوان ششم را به خود اختصاص داد.

در پایان رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، تیم ملی ایران در مجموع عنوان ششم را به خود اختصاص داد.
به گزارش مهر، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان به مدت هفت روز و با حضور ۹۴۹ تکواندوکار به میزبانی آذربایجان در باکو برگزار شد و در نهایت تیم ملی ایران در مجموع عنوان ششم این رویداد را کسب کرد.
در مجموع تیمی بانوان و آقایان، کره جنوبی با ۳ طلا و یک نقره قهرمان شد، ترکیه با ۳ طلا و ۳ برنز دوم شد و کرواسی با ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز بر سکوی سومی جهان ایستاد. ایران نیز در مجموع بانوان و آقایان با یک طلا و ۲ برنز در جایگاه ششم قرار گرفت.
در بخش بانوان، ترکیه با ۲ طلا و یک نقره قهرمان شد، فرانسه با۲ طلا دوم شد و کرواسی با یک طلا و ۲ برنز در رده سوم جای گرفت. در این بخش نمایندگان فدراسیون جهانی با یک طلا و ۳ برنز بالاتر از کرواسی قرار گرفتند اما در رده‌بندی تیمی قرار داده نشدند. تیم تکواندوی بانوان ایران نیز با تک مدال طلای ناهید کیانی در جایگاه پنجمی جهان قرار گرفت.
در بخش آقایان کره جنوبی با ۳ طلا و یک نقره قهرمان شد، کرواسی با یک طلا، یک نقره و یک برنز دوم شد و ترکیه با یک طلا و ۲ برنز در رده سوم جهان جای گرفت. تیم ملی تکواندوی آقایان ایران نیز با ۲ برنز در رده دوازدهم جای گرفت.
مدال‌های ایران در بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان توسط ناهید کیانی یک طلا و آرین سلیمی و متین رضایی هر کدام یک برنز به دست آمد.