استان سمنان؛ آماده میزبانی از مسافران نوروزی

دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان از آمادگی زیرساخت ها برای پذیرایی از زائران رضوی و مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت:نظارت بر امکان گردشگری تقویت شده است.

استان سمنان؛ آماده میزبانی از مسافران نوروزی

دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان از آمادگی زیرساخت ها برای پذیرایی از زائران رضوی و مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت:نظارت بر امکان گردشگری تقویت شده است.
امیر کرم زاده در گفت‌وگو با مهر، ضمن بیان اینکه از مدت‌ها قبل برای میزبانی مسافران نوروزی مانند سنوات قبل، نشست‌های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در استان سمنان برگزار شده است، بیان کرد: شهرداران، فرمانداران، نیروهای انتظامی، ارگان‌های خدمات رسان، امدادی و … عضو این ستاد هستند و تلاش می‌کنند بهترین خدمات را به مسافران ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی بین دستگاه‌های مختلف برای فراهم کردن تسهیلات سفر ویژه زائران حضرت امام رضا (ع) و مسافران نوروزی در استان ایجاد شده است، افزود: تعزیرات حکومتی، بهداشت، اصناف و … نیز گشت‌های ویژه نظارتی خود را در این زمینه راه اندازی کرده‌اند.
 آمادگی اماکن گردشگر پذیر
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اولویت قرار گرفتن اماکن گردشگر پذیر بین راهی و مجتمع‌هایی از این دست، گفت: تعزیرات حکومتی نظارت‌های خود را بر روی مجتمع‌های بین راهی افزایش داده و همچنین ستاد اقامه نماز نیز رصد مساجد و نمازخانه‌های بین راهی را در دستور کار دارد تا هم برای استفاده مسافران باز باشند و هم شرایط خوبی را برای پذیرایی از زوار رضوی داشته باشند.
کرم زاده همچنین از نظارت و بازرسی مساجد بین راهی در تمام استان سمنان به همت اوقاف و امور خیریه خبر داد و تاکید کرد: مساجد در تمام طول تعطیلات نوروزی برای پذیرایی از مسافران و زوار امام رضا (ع) باز خواهند بود.
وی از آماده باش ستاد مدیریت بحران برای مقابله با مشکلاتی مانند بدی آب و هوا و … در سراسر استان سمنان خبر داد و افزود: تابلوهای راهنمایی و اپلیکیشن گردشگری نیز جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، مراکز گردشگری، هتل‌ها و پارک‌ها و بیمارستان‌ها و… را به مسافران اطلاع رسانی می‌کنند.
 تأمین اقلام مورد نیاز مسافران
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: در مسیر تهران - مشهد از حوزه استحفاظی استان سمنان روستاهای متعددی وجود دارد که بسیاری شأن بوم گردی دارند در نتیجه تلاش شده تا در ۴۰ روستا تابلوهای اطلاع رسان برای مسافران به صورت ویژه نصب شود تا بتوانیم حضور گردشگران در روستاهای استان را نیز داشته باشیم.
کرم زاده با بیان اینکه این بوم گردی‌ها برای اسکان مسافران با قیمت‌های مناسبت تر آماده شده‌اند، گفت: زائر سراهای استان سمنان نیز برای پذیرایی از مسافران نوروزی آمادگی دارند.
وی افزود: در زمینه تأمین اقلام مورد نیاز مسافران مانند نان، سوخت، دارو و … نیز تمهیدات خوبی اندیشیده شده و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود نخواهد داشت و لذا باید گفت استان سمنان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.